Навчальний курс 029МОК7 Інформаційно-аналітичні технології в архівній, бібліотечній та музейній галузі

Мета навчальної дисципліни – ознайомлення з сучасними інформаційними технологіями та можливість їх використання в архівній, бібліотечній та музейній галузі.

1 курс, 2 семестр, Екзамен

Передумови для навчання

Попередньо опановані дисципліни: Управління документно-інформаційними проєктами», «Інформаційні війни та національна безпека», «Інформаційні ресурси»


Тема 1. Склад і структура інформаційного забезпечення АІС.

Тема 2. Інформація як базова категорія інформаційного забезпечення АІС в архівній, бібліотечній і музейній галузях.

Тема 3. Світові та національні інформаційні ресурси - основа інформаційного забезпечення АІС. Автоматизована бібліотечно-інформаційна система (АБІС) UniLib.

Тема 4. Електронні інформаційні ресурси. Інституційний репозитарій, як електронний архів для тривалого зберігання, накопичення та забезпечення довготривалого й надійного відкритого доступу до результатів наукових досліджень.

Тема 5. Інформаційний ринок.

Тема 6. Електронні документи.

Тема 7. Склад і зміст робіт з проєктування інформаційного забезпечення автоматизованих інформаційних систем.

Тема 8. Нормативно-довідкова база проєктування інформаційного забезпечення автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем.

Тема 9. Бази даних.

Тема 10. Загальна технологія формування баз даних як компонента внутрішньомашиної інформаційної бази автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем.

Тема 11. Структурування інформації в базах даних.

Тема 12. Технологія формування документографічних баз даних.

Тема 13. Web-сайти автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем.

Тема 14. Технології створення web-сайтів автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем.

  1. Інформація, комунікація, документ: ситуаційні завдання до практичних занять для студентів юридичного факультету спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» освітньої програми «Документознавство та інформаційна діяльність» [Текст]. – Тернопіль, 2017. – С. 14-28.
  2. Почепцов, Г.Г. Інформаційна політика : Навчальний посібник / Георгій Почепцов, Світлана Чокут,. - К. : Знання , 2006. - 663 с.
  3. Грицунов О. В. Інформаційні системи та технології. Навчальний посібник. — Х.: ХНАМГ, 2015. — 222 с
  4. Горовий В. А. Соціальні інформаційні комунікації, їх наповнення і ресурс.- НАНУ, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. - К., 2010. - 355 с.
  5. Система управління базами даних Microsoft Access для самостійного вивчення : навч. посіб. / уклад. Н. В. Баловсяк, І. А. Григоришин, Л. В. Кулібаба. – К. : Дакор | КНТ, 2019. – 156 с.
  6. Трофименко О.Г., Прокоп Ю.В., Логінова Н.І., Копитчук І.М. Організація баз даних: навч. посібник, 2-ге вид. виправ. і доповн. Одеса: Фенікс, 2019. 246с.
  7. Анісімов А.В., Кулябко П.П. Інформаційні системи та бази даних: Навчальний посібник для студентів факультету комп’ютерних наук та кібернетики. – К.: КНУ ім. Т. Шевченка. – 2017. – 107 с. ([Електронний ресурс] - Режим доступу: http://www.cyb.univ.kiev.ua/library/books/DBMS_gen2.pdf)
  8. Введення в сучасні бази даних: навч. посіб. / М.А. Демиденко; НТУ «Дніпровська політехніка». – Д. : 2020. – 38 с.
  9. Horstmann C.S. Big Java: Early Objects. — Wiley, 2016. — 1444 с. ([Електронний ресурс] - Режим доступу: https://www.pdfdrive.com/big-java-early-objects-e185377725.html)
  10. Sceppa D. Programming Microsoft ADO.NET 4. Microsoft Press, U.S., 2011. - 770 с.
  11. Антоненко В. М. Сучасні інформаційні системи і технології: управління знаннями : навч. Посібник / В. М. Антоненко, С. Д. Мамченко, Ю. В. Рогушина. – Ірпінь : Нац. університет ДПС України, 2016. – 212 с.
  12. Рад, Б. Я. Інформаційні технології: підручник для СПО / Б. Я. Рад, В. В. Цехановскій. - 6-е изд., Перераб. і доп. -, 2016.
  13. Інформація, комунікація та управління знаннями в глобалізованому світі : зб. матеріалів Другої міжнар. наук. конф., м. Київ, 16–18 травня 2019 р. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2019. – 152 с.
  14. Петрова Л. Бібліотека в умовах суспільно-економічних змін / Л. Петрова.— К. : [б. в.], 2017.— 301 Робсон М., Уллах Ф. A practical guide to businessprocess re-engineering. – М.: Юнити, 2017.
  15. Інформаційно-аналітична діяльність [Електронний ресурс] : курс лекцій / укладач Шкіцька І.Ю. — Тернопіль : ТНЕУ, 2018. — Режим доступу: http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/nmkd/2638-2013-12-19-10-42-55. 3. Аналітико-синтетична переробка інформації [Електронний ресурс] : консп. лекцій / уклад. І. Ю. Шкіцька. — Тернопіль, 2016. — 43 с. – Режим доступу : http://dspace.tneu.edu.ua/handle/316497/24192

Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і семінарських занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.

Підготовка до семінарських занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу. Присутність здобувачів вищої освіти на практичних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливою також є їх участь в обговоренні всіх питань теми. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, поважно ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни й часових (строкових) параметрів навчального процесу.

Координатор Syllabus