Навчальний курс 029МОК8 Прикладні соціально-комунікаційні технології

Мета навчальної дисципліни – формування в майбутніх фахівців соціально-комунікаційної компетентності через засвоєння знань про сучасні комунікаційні технології, їх нормативно-правових засад, розвиток професійної етичної культури.

1 курс, 2 семестр, Екзамен

Передумови для навчання

Сформовані раніше навички, здобуті знання та набуті вміння. Оволодіння знаннями з навчальної дисципліни «Управління документно-інформаційними проєктами» ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними курсами. Передумовами для вивчення дисципліни є знання, уміння та навички, одержані під час опанування навчальними дисциплінами ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»: «Теорія і історія соціальних комунікацій», «Документно-інформаційні комунікації», «PR-технології» та дисциплінами другого (магістерського) рівня: «Філософія культури», «Сучасні РR-технології та реклама в інформаційній діяльності», «Інформаційні війни та національна безпека». Дисципліна забезпечує виконання наукової та практичної частини дипломної магістерської роботи.


Тема 1. Організація комунікативного простору.

Тема 2. Комунікаційні моделі та їхній технологічний потенціал.

Тема 3. Соціально-комунікаційні технології пропаганди.

Тема 4. Іміджеві технології. Комунікативні технології в сфері паблік рилейшенз.

Тема 5. Соціально-комунікаційні технології в сфері політики.

Тема 6. Кризові комунікації.

Тема 7. Соціально-комунікаційні технології інформаційних війн.

Тема 8. Технології ведення інформаційної боротьби.

Тема 9. Комунікативні технології конструювання реальності (медіація).

Тема 10. Комунікативна основа сучасних виборчих кампаній.

  1. Прикладні соціально-комунікаційні технології [Електронний ресурс]: навчальний посібник / Н. В. Островська. Електрон. дані. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2017. 110с.
  2. Інформаційна війна: соціально-онтологічний та мілітарний аспекти: монографія / Р.В. Гула, О.П. Дзьобань, І.Г. Передерій, О.О. Павліченко, Г.О. Філь. – К. : „Каравела”, 2020.
  3. Курбан О.В. Сучасні інформаційні війни в мережевому он-лайн просторі [Текст]: навчальний посібник / О.В.Курбан. – Київ: ВІКНУ, 2016. 286 с.
  4. Інститут лобіювання в Україні та за кордоном: походження, проблеми, перспективи розвитку. Науково-інформаційне видання / Д. Базілевич, В. Нестерович, В. Федоренко; Інститут професійного лобіювання та адвокасі. – К.: ФОП Москаленко О.М., 2015. – 111 с.
  5. Холод О.М. Комунікаційні технології : підручник / О.М. Холод. – К.: ЦУЛ, 2012. 267 с.
  6. Воронянський О. В., Кулішенко Т. Ю., Скубій І. В. Політологія: підручник. Харків, ХНТУСГ імені Петра Василенка, 2017. 180с.
  7. Основи паблік рилейшнз : навч.-метод. Посіб. / О. Г. Романовський, Н. В. Середа, Є. В. Воробйова. – Х. : НТУ «ХПІ», 2015. 176 с.
  8. Баранівський В.Ф. Політологія : підручник. Київ : НАУ, 2016. 235 с.
  9. Гелей С.Д., Рутар С.М. Політологія: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2019. 348 с.
  10. Подашевська Т. Л. Соціальнокомунікаційні виборчі технології як засоби позиціонування політичних партій та об’єднань : дис. … канд. наук із соц. ком. : 27.00.06 / Т. Л. Подашевська. К., 2017. 235 с.
  11. Романовський О.Г., Середа Н.В., Воробйова Є.В. Психологія паблік рилейшнз : навчально-методичний посібник. Харків : НТУ "ХПІ", 2015. 176 с.
  12. Сергєєва І.В. Психологія паблик рілейшинз : курс лекцій. Слов’янськ : вид-во Б.І. Маторіна, 2016. 102 сСугестивні технології маніпулятивного впливу : навч. посіб. / [В. М. Петрик, М. М. Присяжнюк, Л. Ф. Компанцева, Є. Д. Скулиш, О. Д. Бойко, В. В. Остроухов] ; за заг. ред. Є. Д. Скулиша. – 2-ге вид. – К. : ЗАТ “ВІПОЛ”, 2011. 248 с.
  13. Актуальні проблеми формування та розвитку європейського інформаційного простору : кол. моногр. / за заг. ред. Є.Б. Тихомирової. – Луцьк : ВМА «Терен», 2012. – 354 с
  14. Остроухов В. В. Інформаційна безпека (соціально-правові аспекти): підручник / В. В. Остроухов, В. М. Петрик, М. М. Присяжнюк та ін. ; за заг. ред. Є. Д. Скулиша. – К.: КНТ, 2010. 776 с.
  15. Кочубей Л. О. PR у політичній сфері: підручник. НАН України, Ін-т політичних і етнонаціональних досліджень ім. І. Ф. Кураса. Київ, 2013. 472 с.
  16. Яцко Н.Б. PR та маніпуляції: практичний словник [Текст] / Н.Б.Яцко. – Київ: Карпенко В.М., 2013. 472 с.
  17. Попов М.О. До забезпечення воєнної безпеки в умовах загрози інформаційної війни / М.О. Попов, А.Г. Лук’янець// Наука і оборона. – 1999. 278 с.
  18. Слісаренко І.Ю. Паблік рилешнз у системі комунікації та управління: [навчальний посібник] / І.Ю. Слісаренко. – К. : МАУП, 2001. 156 с.
  19. Холод О. Інмутація суспільства в гіпермаркеті свідомості : у 3 т. / О. Холод. – К. : КиМУ, 2010. – Т. 1 : Теорія інмутації суспільства – 2010. 213 с.
  20. Брехаря С. Паблік рилейшнз // Політична енциклопедія. Редкол.: Ю. Левенець (голова), Ю. Шаповал (заст. голови) та ін. К.: Парламентське видавництво, 2011. с.529

Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і практичних занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.

Підготовка до практичних занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу, опрацювання контенту, поданого на дистанційній платформі. Присутність здобувачів вищої освіти на практичних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливою також є їх участь в обговоренні всіх питань теми. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, шанобливо ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни й часових (строкових) параметрів навчального процесу.

Координатор Syllabus