Навчальний курс 029МОК9 Сучасні PR-технології та реклама в інформаційній діяльності

Мета навчальної дисципліни – формування у студентів розуміння специфіки використання PR та реклами в інформаційній сфері, а також теоретичних уявлень і практичних навичок щодо застосування інтегрованих комунікацій в інформаційній діяльності

1 курс, 1 семестр, Екзамен

Передумови для навчання

Попередньо опановані дисципліни: дисципліни з переліку ОК ОПП бакалаврського рівня за цією ж спеціальністю, зокрема «PR-технології», «Теорія і історія соціальних комунікацій», «Архівознавство», «Музеєзнавство», «Документно-інформаційні комунікації», «Маркетинг інформаційних продуктів і послуг», «Інформаційний, бібліотечний та архівний менеджмент», «Правові основи документно-інформаційної діяльності».


Тема 1. Формування інформаційного простору й утвердження нових інформаційних технологій в економіці України.

Тема 2. Комунікативні відмінності між PR та рекламою й інформаційно-комунікаційними технологіями. Їх роль в інформаційній діяльності.

Тема 3. Комплекс інтегративних та комунікативних функцій зв’язків із громадськістю. Реклама як механізм громадських зв’язків та відносин.

Тема 4. Комунікативна ефективність реклами.

Тема 5. Інтегровані маркетингові комунікації та їх роль в інформаційній сфері.

Тема 6. Реклама в системі інтегрованих маркетингових комунікацій.

Тема 7. Цільова аудиторія в рекламній комунікації.

Тема 8. Інформаційні технології у рекламній та PR-діяльності: сутність, види, специфіка застосування.

Тема 9. Психологічні проблеми рекламних та PR-комунікацій.

Тема 10. Формування концепції бренду через PR-канали.

Тема 11. Правові та неформальні засоби регулювання діяльності у сфері PR та рекламно-інформаційних комунікацій.

  1. Передерій І.Г. Сучасні PR-технології та реклама в інформаційній діяльності: навч. посібн. для магістрантів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», спеціалізації «Документознавство та інформаційна діяльність» денної форми навчання / І.Г. Передерій. – Полтава: ПолтНТУ, 2017. – 206 с.
  2. Вежель, Л. М. Основи зв'язків із громадськістю навчальний посібник. Київ: ВПЦ "Київський університет", 2011. 123 с.
  3. Сучасні PR – технології: навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни / Уклад. А.М. Зленко – Бориспіль: Ризографіка, 2018. – 260 с. – Режим доступу: https://cutt.ly/vEcQqDo
  4. Королько В. Г. Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика [Текст]: підручник / В. Г. Королько, О. В. Некрасова. К. : ВД "Києво-Могилянська академія", 2009. 831 с.
  5. Королько В. Стратегія і тактика комунікацій із громадськістю. К., 2003. 216 с.
  6. Курбан О. В. PR у маркетингових комунікаціях: навчальний посібник. Київ : Кондор, 2016. 246 с.
  7. Мойсеєв В.А. Паблік рілейшнз. К.: Академвидав, 2007. 240 с.
  8. Основи реклами і зв'язків із громадськістю: підручник / В. Ф. Іванов, В. В. Бугрим, А. І. Башук, Н. І. Білан. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2011. 432 с.
  9. Почепцов, Г. Г. Паблік рилейшнз: навчальний посібник. Київ : Знання, 2004. 376 с.
  10. Примак Т. О. PR для менеджерів і маркетологів: навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2013. 202 с.
  11. Ромат Є. В. Зв'язки з громадськістю (базовий курс): навчальний посібник. Київ, 2016. 284 с.
  12. Тихомирова Є. Б. Зв'язки з громадськістю [Електронний ресурс]: навч. посіб. К. : НМЦВО, 2001. 580 с.
  13. Шевченко О. В., Яковець А. В. PR: теорія і практика. Підручник. К.: Бізнесполіграф, 2011. 464 с.
  14. Божкова В.В. Реклама та стимулювання збуту: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В.В. Божкова, Ю.М. Мельник; — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 200 с.
  15. Європейський досвід нормативно-проектного забезпечення розвитку інформаційного суспільства: висновки для України. Аналітична доповідь / Національний інститут стратегічних досліджень. – К., 2014. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/Gnatyuk-59546.pdf
  16. Королько В.Г. Паблік рилешнз. Наукові основи, методика, практика. Підручник, 2-е вид. Доп.-К.: Видавничий дім “Скарби”, 2001.- 400 с.
  17. Мастяниця Й. У. , Соснін О. В. , Шиманський Л. Є. Інформаційні ресурси України: проблеми державного регулювання: Монографія / За заг. ред. О.В. Сосніна. — К. , 2002.
  18. Слісаренко І. Ю. Паблік рилейшнз у системі комунікації та управління: Навч. посіб. — К., 2001.
  19. Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посібник: пер. з 4-го англ. вид. / Доповнення і редакція Д. Ядіна. – К.: Знання; КОО, 2001. – 453 с.
  20. Марутян Р. Р. Інтернет як інструмент формування суспільної думки в період виборчих кампаній // Нова парадигма. — 2004. — Вип. 37. — С. 185–193.
  21. Обритько Б. А. Реклама і рекламна діяльність. — К.: МАУП, 2002. — 200 с.
  22. Основи реклами і зв’язків із громадськістю: підручник / За заг. ред. В.Ф.Іванова, В.В.Різуна. – К. : Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 431 с.
  23. Самохіна Ж. В. Реклама як складова інформаційно-комунікаційної діяльності бібліотеки. URL: http://conference.nbuv.gov.ua/report/view/id/541

Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і семінарських занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.

Підготовка до семінарських занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу, опрацювання контенту, поданого на дистанційній платформі. Присутність здобувачів вищої освіти на практичних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливою також є їх участь в обговоренні всіх питань теми. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, шанобливо ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни й часових (строкових) параметрів навчального процесу.

Координатор Syllabus