Навчальний курс 035БОК7 Психологія та педагогіка

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 03 Гуманітарні науки
Спеціальність 035 Філологія
Освітня програма Галузевий переклад: англійська мова, німецька мова
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять Лекції (16 годин), практичні (семінарські) заняття (14 годин)
Форма контролю Диференційований залік

Вивчення навчальної дисципліни передбачає надання студентам знань про внутрішній психічний світ людини, психічні процеси, стани, властивості, закони виникнення, розвитку й перебігу психічної діяльності, становлення психічних властивостей людини, життєве значення психіки; особлива сфера суспільної діяльності з виховання людини, складовими частинами якої є освіта і навчання; стимулювання та корекція процесу всебічного (особистісного, соціального, професійного) становлення майбутнього спеціаліста в професійній діяльності, допомога кожному студенту усвідомити цілісність і унікальність власної особистості, сприяння значному просуванню на шляху професійного вдосконалення.

 

Знання та навички, отримані при вивченні цієї дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:

*ІК: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі філології (лінгвістики, літературознавства, фольклористики, перекладу) в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає застосування теорій та методів філологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

**ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК 4. Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК 5. Здатність учитися й оволодівати сучасними знаннями.

ЗК 7. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК 8. Здатність працювати в команді та автономно.

ЗК 10. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 12. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

***СК 13. Розуміння сутності й соціального значення майбутньої професії, основних проблем дисциплін, що визначають конкретну філологічну галузь, їх взаємозв’язку в цілісній системі знань.

Здатність застосовувати у професійній діяльності знання про світогляд людини, психічні та метальні процеси, стани, властивості, закони виникнення, розвитку й перебігу психічної та розумової діяльності; знання про особливу сферу суспільної діяльності з виховання людини, важливими складовими частинами якої є освіта і навчання; здатність розуміти та використовувати на шляху професійного вдосконалення особливості всебічного (особистісного, соціального, професійного) становлення майбутнього фахівця.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач має оволодіти такими (програмними) результатами навчання (уміннями й навичками):

****ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.

ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства.

ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо.

ПРН 18. Мати навички управління комплексними діями або проектами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.

ПРН 25. Використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Застосовувати в повсякденному житті та професійній діяльності знання про безпекові умови життя і праці та їхнє поліпшення з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду; обов’язково дотримуватися усіх вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці.

Застосовувати на практиці знання про особливу сферу суспільної діяльності з виховання людини, важливими складовими частинами якої є освіта і навчання, знання про внутрішній психічний світ людини, психічні процеси, стани, властивості; використовувати на шляху професійного вдосконалення знання про особливості всебічного (особистісного, соціального, професійного) становлення майбутнього фахівця.

 

Передумовою для вивчення дисципліни є попередньо опановані суспільствознавчі шкільні предмети «Громадянська освіта» та «Людина і суспільство», а також шкільний курс «Біологія та екологія».

 

*ІК – інтегральна компетентність

**ЗК – загальна компетентність

***СК – спеціальна (фахова, предметна) компетентність

****ПРН – програмний результат навчання

Змістовий модуль І. Психологія.

Тема 1. Психологія як наука.

Тема 2. Розвиток психіки і свідомість.

Тема 3. Методи дослідження сучасної психології.

Тема 4. Психологія особистості.

Тема 5. Група і особистість.

Тема 6. Психологічний аналіз діяльності.

Тема 7. Мова і мовлення. Спілкування.

Тема 8. Відчуття.

Тема 9. Сприймання.

Тема 10. Пам’ять.

Тема 11. Мислення.

Тема 12. Уява.

Тема 13. Увага.

Тема 14. Емоції та почуття.

Тема 15. Воля.

Тема 16. Темперамент.

Тема 17. Характер.

Тема 18. Здібності.

Змістовний модуль ІІ. Педагогіка.

Тема 19. Педагогіка як наука.

Тема 20. Система освіти в Україні.

Тема 21. Дидактика, сутність процесу навчання.

Тема 22. Закономірності, принципи, методи, форми та засоби навчання.

Тема 23. Види навчання у сучасному світі.

Тема 24. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю.

Тема 25. Сутність процесу виховання.

Тема 26. Формування учнівського колективу.

Тема 27. Особистість педагога.

Координатор Syllabus