Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 03 Гуманітарні науки |
Спеціальність | 035 Філологія |
Освітня програма | Галузевий переклад: англійська мова, німецька мова |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (16 годин), практичні заняття (14 годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення навчальної дисципліни «Безпека людини» спрямоване на формування у майбутніх фахівців уміння та компетенції для забезпечення ефективного управління охороною праці та поліпшення умов праці з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду, а також в усвідомленні нерозривної єдності успішної професійної діяльності з обов’язковим дотриманням усіх безпекових вимог.
Знання та навички, отримані при вивченні цієї дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
*ІК: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі філології (лінгвістики, літературознавства, фольклористики, перекладу) в процесі професійної діяльності або навчання, що передбачає застосування теорій та методів філологічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
**ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК 7. Уміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 8. Здатність працювати в команді та автономно.
ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач має оволодіти такими (програмними) результатами навчання (уміннями й навичками):
***ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства.
ПРН 25. Використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
Застосовувати в повсякденному житті та професійній діяльності знання про безпекові умови життя і праці та їхнє поліпшення з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду; обов’язково дотримуватися усіх вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці.
Застосовувати на практиці знання про особливу сферу суспільної діяльності з виховання людини, важливими складовими частинами якої є освіта і навчання, знання про внутрішній психічний світ людини, психічні процеси, стани, властивості; використовувати на шляху професійного вдосконалення знання про особливості всебічного (особистісного, соціального, професійного) становлення майбутнього фахівця.
Передумовою для вивчення дисципліни є попередньо опановані дисципліни «Філософія», «Психологія та педагогіка», «Фізичне виховання».
*ІК – інтегральна компетентність
**ЗК – загальна компетентність
***ПРН – програмний результат навчання
Тема 1. Теоретичні основи безпеки людини.
Тема 2. Ризик як оцінка небезпеки.
Тема 3. Здоров’я людини як чинник її безпеки.
Тема 4. Соціальні небезпеки урбанізованого середовища.
Тема 5. Правові та організаційні основи виробничої безпеки.
Тема 6. Ергономічні основи безпеки праці.
Тема 7. Небезпеки виробничого середовища та захист від них.
Тема 8. Теоретичні основи пожежної безпеки.