Навчальний курс 051ДОК3 Сучасні освітні технології у вищій школі

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність 051 Економіка
Освітня програма Економіка
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (28 академічних годин), практичні заняття (4 академічні години)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: формування знань про закономірності загальнонаукової та фахової підготовки у закладах вищої освіти, дидактичні можливості та особливості різноманітних сучасних освітніх технологій; розвиток педагогічного мислення, педагогічних здібностей, педагогічної творчості; виховання професійно-значущих якостей, педагогічної моральності, психолого-педагогічної культури здобувачів вищої освіти.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців з економіки такі ключові компетентності:

ЗK 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів дослідження; формувати на цій основі системний науковий світогляд, морально-етичні цінності, громадянську позиції, професійну та академічну етику, загальний культурний кругозір.

ЗК 7. Здатність здійснювати наукову та педагогічну діяльність (навчання, виховання, розвиток і професійну підготовку здобувачів) на основі етичних норм з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.

ЗК 8. Здатність до педагогічної діяльності із дотриманням академічної та професійної доброчесності.

СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.

СK 2. Здатність усно і письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень та/або інноваційних розробок українською та іноземними мовами, глибоке розуміння наукових текстів з економіки іноземною мовою.

СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.

СK 4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти та у реальному секторі економіки з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.

Програмні результати навчання

ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та світоглядні проблеми і сучасний стан наукових знань у сфері економіки, володіти сучасними теоріями і концепціями суспільно-економічного розвитку.

ПРН 2. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності.

ПРН 3. Здатність застосовувати інноваційні науково-педагогічні технології, формулювати зміст, цілі навчання, способи їх досягнення, форми контролю, нести відповідальність за ефективність освітнього процесу з дотриманням норм академічної етики та доброчесності та правових засад організації освітньої та наукової діяльності.

ПРН 6. Набути універсальних навичок дослідника: усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами; застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності; використання інформаційних та комунікативних технологій при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації джерел; організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації; підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.

ПРН 9. Вміти систематизувати та узагальнювати інформацію, готувати довідки та огляди з питань професійної діяльності, редагувати, рецензувати тексти; використовувати інформаційні технології для вирішення економічних завдань; робити огляд та пошук інформації, у тому числі іншомовної, використовуючи знання професійної іноземної мови, різноманітні спеціалізовані інформаційні ресурси: наукові видання, електронні бази даних, Інтернет-ресурси; здійснювати графічне оформлення одержаних результатів; цитування.

ПРН 10. Знати та розуміти організаційно-правові та економічні засади організації економічної діяльності суб’єктів господарювання у сучасних умовах, світовий досвід використання існуючих теорій у практичній діяльності підприємств.

ПРН 11. Знати і розуміти існуючі науково-методичні підходи та методи досліджень, вміти інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами. Уміння з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного і економічного життя.

ПРН 13. Здатність виявляти комплексні проблеми сучасної економіки, визначати підходи, методи, засоби, інструменти їх розв’язання на інноваційній основі та створювати інформаційно-аналітичне забезпечення наукового дослідження (методи економіко-математичного моделювання та прогнозування для обґрунтування ефективних моделей сталого розвитку).

Завдання навчальної дисципліни: навчити здобувачів використовувати дидактичні можливості різноманітних освітніх технологій; будувати дидактичну структуру навчальних занять; організовувати педагогічну діяльність і навчальну діяльність здобувачів вищої освіти відповідно до цілей певних технологій навчання; використовувати рекомендації педагогіки та психології вищої школи щодо практичного застосування різноманітних технологій навчання; здійснювати предметно-логічний аналіз педагогічних технологій; використовувати вітчизняний та зарубіжний досвід запровадження сучасних технологій навчання; надавати здобувачам педагогічну допомогу та підтримку в процесі навчання та виховання.

Передумови для вивчення дисципліни: курс «Сучасні освітні технології у вищій школі» є важливим складником підготовки докторів філософії як потенційних претендентів на викладацьку посаду в системі вищої освіти. Навчальна дисципліна «Сучасні освітні технології у вищій школі» базується на таких навчальних дисциплінах, як «Філософія», «Культурологія», «Конфліктологія», «Психологія», «Менеджмент».

У результаті вивчення навчальної дисципліни:

здобувач повинен знати: методологічні і теоретичні засади педагогічного процесу у вищій школі на сучасному етапі розвитку науки і людства; шляхи вдосконалення й розвитку організаційних форм навчального процесу, підвищення ефективності різних способів контролю; особливості розвитку педагогічного процесу залежно від перспектив науки і потреб суспільства, нові підходи, принципи, форми і методи професійної підготовки; практичні аспекти впровадження в систему вищої освіти нових педагогічних технологій; шляхи, прийоми, способи і засоби активізації пізнавальної діяльності; закономірності педагогічного впливу на розвиток особистості; основний зміст державного стандарту вищої освіти, структуру вищої освіти України, законодавчі та нормативні документи, загальні положення організації навчального процесу; методи науково-педагогічних досліджень та сучасні технології в організації навчально-виховного процесу у вищій школі; систему сучасних засобів навчання, їх дидактичні особливості та методику використання; типологію і структуру сучасних видів аудиторних занять, традиційні і нестандартні форми навчання; специфіку розробки навчально-методичних комплексів дисципліни і спеціальностей.

здобувач повинен вміти: орієнтуватися у сучасному освітньому просторі, формувати особистісно-орієнтоване і динамічне середовище власної життєдіяльності; застосовувати теоретичні знання для практичної організації навчально-виховного процесу навчальних дисциплін у вищій школі; володіти навичками підготовки ґрунтовного методичного забезпечення для проведення різних видів занять з використанням сучасних освітніх технологій; добирати систему ефективних методів, форм, засобів навчання для організації навчально-пізнавальної діяльності; володіти основними категоріями методики викладання у вищій школі та застосовувати їх при виконанні теоретичних та практичних завдань; ставити мету, планувати, організовувати, стимулювати, контролювати, аналізувати результати навчально-пізнавальної діяльності; підвищувати свій загальноосвітній і фаховий рівень, організовувати самоосвіту, творчо користуватися різними джерелами інформації.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Координатор Syllabus