Навчальний курс 051ДВБ2.3 Глобальні виміри розвитку національної економіки

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність 051 Економіка
Освітня програма Економіка
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: формування у студентів розуміння умов і факторів становлення, механізмів та інструментів функціонування глобальної економіки, місця національної економіки в глобальному середовищі, розвитку глобального бізнесу; усвідомлення своєї інтелектуальної місії для прийняття збалансованих управлінських рішень у контексті загально цивілізаційного прогресу.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:

ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інформації з різних джерел.

ЗK 3. Здатність працювати в міжнародному контексті, комунікувати з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

СК 5. Здатність виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.

СК 6. Здатність аналізувати зв'язки та взаємний вплив соціальних та економічних факторів розвитку держави і суспільства, обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей розвитку соціально-економічних систем і процесів із застосуванням математичних методів та моделей на мікро-, мезо-, та макрорівнях.

СК 9. Знання сучасних парадигм дослідження соціально-економічних систем різного рівня, основних теорій, концепцій, моделей та інструментарію економічних досліджень.

Програмні результати навчання

ПРН 1. Набути системного наукового світогляду, розуміти основні методологічні та світоглядні проблеми і сучасний стан наукових знань у сфері економіки, володіти сучасними теоріями і концепціями суспільно-економічного розвитку.

ПРН 4. Знати сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, глибоко розуміти базові (фундаментальні) принципи та методи економічних наук, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері економіки з метою досягнення економічної та соціальної ефективності в сучасних умовах

ПРН 5. Мати теоретичні знання з економіки, соціально-економічних систем і на межі предметних галузей знань; дослідницькі навички, достатні для проведення фундаментальних і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.

ПРН 7. Знати та розуміти сучасні проблеми, тенденції та пріоритетні напрями технічного, економічного, соціального розвитку глобальної, національної і регіональної економіки з урахуванням поведінкових моделей економічних відносин.

ПРН 14. Здатність до побудови інтегрованої системи управління розвитком суб’єктів міжнародної, національної, регіональної економіки та оптимізації організаційно-економічних, правових, інформаційних, безпекових аспектів економічних та соціальних систем.

ПРН 19. Знати особливості формування безпекоорієнтованого управління економічними системами різного рівня.

Завданням навчальної дисципліни є:

– Досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів, виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків.

– Демонструвати навички письмової та усної комунікації державною та іноземними мовами, фахово використовувати економічну термінологію.

– Демонструвати абстрактне мислення, застосовувати методології дослідження, виявляти, окреслювати та формалізувати проблеми; систематизувати й упорядковувати отриману інформацію;

– Оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на процеси та явища у світовому господарстві;

– Формулювати висновки і розробляти рекомендації з метою адаптації до нової ситуації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища.

– Реалізувати інноваційні проєкти, що базуються на власних дослідженнях, дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику, забезпечити розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем у соціально-економічному розвитку суспільства.

Передумови для вивчення дисципліни: Дисципліна «Глобальні виміри розвитку національної економіки» є складовою циклу загальної підготовки фахівців за третім рівнем навчання «Доктор філософії», та побудована на основі засвоєних знань з попередніх загальних і фахових дисциплін. Теоретичною і методологічною базою вивчення «Глобальні виміри розвитку національної економіки» є дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень», «Політична економія та сучасні економічні теорії», «Управління науковими та інноваційними проєктами» та ін.

У результаті вивчення навчальної дисципліни

здобувач повинен знати: базові поняття, закономірності та сучасні тенденції глобалізації; цивілізаційну парадигму глобального економічного розвитку; передумови та фактори становлення глобальної економіки; конкурентні механізми функціонування глобальних ринків; процеси глобальної корпоратизації та регіоналізації бізнесу; природу глобального економічного циклу; принципи глобальної інституціоналізації економічного розвитку; глобальні імперативи науково-технічного прогресу; соціальні виміри економічної глобалізації; сучасні проблеми та тенденції розвитку української і світової економіки; пріоритетні напрями розвитку глобальної та національної економіки; перспективи технічного, економічного і соціального розвитку відповідного регіону, галузі та підприємства; шляхи і моделі інтеграції України в глобальний економічний простір.

здобувач повинен вміти: аналізувати диспозиції та глибину взаємодії суб’єктів глобальної економіки; оцінювати секторально-галузеву та регіонально-країнову структуру глобальної економіки; досліджувати кон’юнктуру глобальних ринків товарів, послуг, інвестицій, праці; прогнозувати напрями глобальної модифікації ринкових конкурентних механізмів; здійснювати моніторинг ділової активності на різних фазах глобального економічного циклу; розробляти стратегії діяльності корпорацій на глобальних ринках; застосовувати сучасні техніки міжнародного консалтингу для виявлення та розв’язання ключових бізнес-проблем; розробляти методики ефективних бізнес-комунікацій у глобальній регулятивній системі; ідентифікувати фактори та моделі глобального корпоративного лідерства; організовувати розроблення й контролювати виконання глобальних бізнес-проектів; обґрунтовувати напрями інноваційного розвитку України в глобальному конкурентному середовищі.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження студентом підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.

Координатор Syllabus