Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (6 академічні години), практичні заняття (30 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: полягає у формуванні сучасних компетенцій вченого, які відповідають міжнародним вимогам та стандартам, адаптація майбутнього вченого до змін у освітній та науковій діяльності, презентація власних наукових здобутків на різних рівнях, цифровізація освітньої та наукової діяльності.
Знання та навички, надбані здобувачами при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗK 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів дослідження; формувати на цій основі системний науковий світогляд, морально-етичні цінності, громадянську позиції, професійну та академічну етику, загальний культурний кругозір.
ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інформації з різних джерел.
ЗК 5. Здатність комерціалізувати результати наукових досліджень, використовувати права інтелектуальної власності.
ЗК 7. Здатність здійснювати наукову та педагогічну діяльність (навчання, виховання, розвиток і професійну підготовку здобувачів) на основі етичних норм з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
ЗК 8. Здатність до педагогічної діяльності із дотриманням академічної та професійної доброчесності.
СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.
СK 4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти та у реальному секторі економіки з дотриманням ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей.
СК 5. Здатність виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.
СК 8. Здатність дотримуватись етики наукових досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності. Програмні результати навчання
ПРН 2. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності.
ПРН 3. Здатність застосовувати інноваційні науково-педагогічні технології, формулювати зміст, цілі навчання, способи їх досягнення, форми контролю, нести відповідальність за ефективність освітнього процесу з дотриманням норм академічної етики та доброчесності та правових засад організації освітньої та наукової діяльності.
ПРН 5. Мати теоретичні знання з економіки, соціально-економічних систем і на межі предметних галузей знань; дослідницькі навички, достатні для проведення фундаментальних і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.
ПРН 6. Набути універсальних навичок дослідника:
– усної і письмової презентації результатів власних досліджень українською та іноземною мовами;
– застосування сучасних інформаційних технологій у науковій та освітній діяльності; використання інформаційних та комунікативних технологій при спілкуванні, обміні інформацією, зборі, аналізі, обробці, інтерпретації джерел;
– організації та проведення навчальних занять, розроблення авторських навчальних курсів та їх презентації;
– підготовки результатів наукових досліджень та їх публікації у фахових вітчизняних та закордонних рецензованих національних або міжнародних виданнях, оприлюднення іноземними мовами результатів дослідження на наукових конференціях.
ПРН 9. Вміти систематизувати та узагальнювати інформацію, готувати довідки та огляди з питань професійної діяльності, редагувати, рецензувати тексти; використовувати інформаційні технології для вирішення економічних завдань; робити огляд та пошук інформації, у тому числі іншомовної, використовуючи знання професійної іноземної мови, різноманітні спеціалізовані інформаційні ресурси: наукові видання, електронні бази даних, Інтернет-ресурси; здійснювати графічне оформлення одержаних результатів; цитування.
ПРН 15. Здатність до апробації та впровадження результатів власних досліджень, одержаних на основі використання сучасних інструментів та технологій пошуку, обробки та аналізу інформації, зокрема економіко-математичного аналізу великих масивів даних.
Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає оволодіння здобувачем сучасними методами проведення наукового дослідження, формування профілю вченого у різних міжнародних базах даних, використання сучасного інструментарію для проведення та представлення результатів наукового дослідження, компетенціями проведення тренінгів та семінарів на високому рівні, оволодіння навичками написання грантових заявок для участі у різних програмах обміну.
Передумови для вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачем в результаті вивчення ряду базових дисциплін загальнонаукового та спеціального циклів на попередніх етапах навчання: «Філософія та наукове мислення», «Методологія та організація наукових досліджень», «Іноземна мова для академічних цілей», «Сучасні освітні технології у вищій школі», «Сучасні інформаційні технології в науковій діяльності» тощо.
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
- правове поле освітньої та наукової діяльності;
- міжнародні науково-метричні бази та умови доступу до них;
- міжнародні платформи для створення авторського профілю науковця;
- методичні підходи до написання наукових статей та доповідей для публікації у міжнародних журналах, що індексуються у різних НМБД;
- оформлення списку використаної літератури відповідно до міжнародних стандартів;
- міжнародні грантові програми академічної мобільності;
здобувач повинен вміти:
- створювати власний науковий профіль на різних платформах;
- проводити наукове дослідження та представляти результати дослідження на різних міжнародних конференціях;
- вміти підбирати літературу з використанням бібліографічних і реферативних баз даних та інструментів для відстеження цитованості статей, опублікованих у наукових виданнях;
- писати якісні грантові заявки на участь у різних програмах обміну;
- правильно писати CV та мотиваційний лист;
- проводити тренінги на високому науковому рівні.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.