Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (22 академічні години), практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: вивчення теорії і практики формування та реалізації інноваційно-інвестиційних механізмів розвитку економіки; усвідомлення сутності основних понять та категорій; оволодіння практичними знаннями та навичками щодо використання прийомів, способів та інструментів формування та реалізації інноваційно-інвестиційних механізмів розвитку економіки, що виправдали себе на практиці, а також логічного мислення і підвищення творчого потенціалу здобувачів.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців ключові компетентності, такі як:
ЗK 3. Здатність працювати в міжнародному контексті, комунікувати з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.
ЗК 5. Здатність комерціалізувати результати наукових досліджень, використовувати права інтелектуальної власності.
СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.
СК 3. Здатність використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій, освітній та професійній діяльності.
СК 7. Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проєкти в економіці та дотичні до неї міждисциплінарні підходи, демонструвати креативність, продукувати нові ідеї, виявляти лідерські якості та відповідальність під час їх реалізації.
СК 9. Знання сучасних парадигм дослідження соціально-економічних систем різного рівня, основних теорій, концепцій, моделей та інструментарію економічних досліджень.
Програмні результати навчання
ПРН 3. Здатність застосовувати інноваційні науково-педагогічні технології, формулювати зміст, цілі навчання, способи їх досягнення, форми контролю, нести відповідальність за ефективність освітнього процесу з дотриманням норм академічної етики та доброчесності та правових засад організації освітньої та наукової діяльності.
ПРН 7. Знати та розуміти сучасні проблеми, тенденції та пріоритетні напрями технічного, економічного, соціального розвитку глобальної, національної і регіональної економіки з урахуванням поведінкових моделей економічних відносин.
ПРН 8. Знати і застосовувати сучасні методи, засоби, інструменти аналізу соціально-економічних систем в умовах невизначеності, наукові напрями розробки альтернативних методів аналізу динаміки соціально-економічних процесів. Уміти виконувати синтез та критичний аналіз методів прогнозування з метою дослідження сценаріїв розвитку соціально-економічних систем.
ПРН 12. Вміти обґрунтовувати інноваційні комплексні проєкти, демонструвати лідерство та автономність під час їх реалізації; застосовувати форми проєктного управління в організації наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності.
ПРН 13. Здатність виявляти комплексні проблеми сучасної економіки, визначати підходи, методи, засоби, інструменти їх розв’язання на інноваційній основі та створювати інформаційно-аналітичне забезпечення наукового дослідження (методи економіко-математичного моделювання та прогнозування для обґрунтування ефективних моделей сталого розвитку).
Завдання навчальної дисципліни: опанування теоретичних положень і практичних навичок з формування та реалізації інноваційно-інвестиційних механізмів розвитку економіки у сучасних умовах, зокрема вивчення дисципліни забезпечить усвідомлення сутності основних понять та категорій; оволодіння практичними знаннями та набуття практичних навичок із стратегічного управління інноваційно-інвестиційним розвитком економіки, формування навичок використання прийомів, способів та інструментів управління інноваційно-інвестиційним розвитком економіки на різних рівнях, що виправдали себе на практиці, а також логічного мислення і підвищення творчого потенціалу здобувача.
Передумови для вивчення навчальної дисципліни: Вивчення дисципліни дає змогу систематизувати знання, отримані протягом навчання за освітньої програмою доктора філософії під час вивчення дисциплін «Філософія та наукове мислення», «Управління науковими та інноваційними проєктами», «Сучасні освітні технології в вищій школі», «Політекономія та сучасні економічні теорії» та ін. Дисципліна дає змогу систематизації знань з формування інноваційно-інвестицйних механізмів розвитку та їх практичної реалізації.
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
сутність інновацій та інноваційні форми організації підприємницької діяльності;
концептуальні засади інноваційно-інвестиційного розвитку економіки;
сучасні механізми, методи, інструменти та методичні підходи щодо визначення пріоритетів інноваційно-інвестиційного розвитку економіки;
критерії та методичні основи вибору напрямків інноваційно-інвестиційного розвитку суб’єктів господарювання;
специфіку управління інноваційною діяльністю підприємства з урахуванням етапів інноваційного процесу та інвестиційного забезпечення тощо.
здобувач повинен вміти:
критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління підприємством в непередбачуваних умовах;
ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
проектувати ефективні системи управління організаціями, регіонами, галузями;
обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;
забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.