Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 051 Економіка |
Освітня програма | Економіка |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (22 академічні години), практичні заняття (22 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: формування у здобувачів системи спеціальних знань у сфері формування та розвитку креативної економіки.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволять сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗK 2. Здатність до пошуку, оброблення, аналізу, систематизації та узагальнення інформації з різних джерел.
ЗK 3. Здатність працювати в міжнародному контексті, комунікувати з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗK 4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), які можуть сприяти в академічному і професійному контекстах розвитку суспільства, розробляти власні нестандартні підходи, способи, методи, інноваційні шляхи розв’язання складних і нетипових завдань; ініціювати дослідницько-інноваційні проекти, автономно працювати під час їх реалізації.
ЗК 6. Здатність застосовувати академічну іноземну мову у професійній діяльності та наукових дослідженнях.
СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання в економіці та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у провідних наукових виданнях з економіки та суміжних галузей.
СК 5. Здатність виявляти, поглиблено аналізувати та вирішувати проблеми дослідницького характеру у сфері економіки з врахуванням економічних ризиків та можливих соціально-економічних наслідків, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень.
СК 9. Знання сучасних парадигм дослідження соціально-економічних систем різного рівня, основних теорій, концепцій, моделей та інструментарію економічних досліджень.
СК 10. Здатність критичного застосування методів системного аналізу, а також оцінювати їхні можливості для подальшого використання при розв’язанні конкретних наукових та практичних задач.
СК 11. Здатність приймати науково обґрунтовані рішення в умовах невизначеності, що потребує розробки нових методів та проведення дослідницько-інноваційної діяльності.
Програмні результати навчання
ПРН 2. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності.
ПРН 3. Здатність застосовувати інноваційні науково-педагогічні технології, формулювати зміст, цілі навчання, способи їх досягнення, форми контролю, нести відповідальність за ефективність освітнього процесу з дотриманням норм академічної етики та доброчесності та правових засад організації освітньої та наукової діяльності.
ПРН 11. Знати і розуміти існуючі науково-методичні підходи та методи досліджень, вміти інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами. Уміння з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного і економічного життя.
ПРН 12. Вміти обґрунтовувати інноваційні комплексні проєкти, демонструвати лідерство та автономність під час їх реалізації; застосовувати форми проєктного управління в організації наукових досліджень, захисту та впровадження результатів наукових досліджень з урахуванням норм академічної етики, реєстрації прав інтелектуальної власності.
ПРН 16. Здатність оцінювати раціональність поведінки економічних суб’єктів, визначати та долати обмеження традиційної економічної моделі під час вирішення практичних економічних завдань, застосовувати поведінкові моделі у процесі здійснення економічного прогнозування.
ПРН 18. Здатність аналізувати інноваційно-інвестиційне середовище національної економіки та її підсистем; обґрунтовувати заходи та оцінювати наслідки реалізації інноваційно-інвестиційної політики на різних рівнях господарювання.
Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає такі основні аспекти: з’ясування особливостей формування та розвитку сучасної креативної економіки і креативних індустрій в Україні та за кордоном; формування нестандартного мислення, оволодіння інструментарієм творчого підходу до вирішення виробничих проблем, аналізу зовнішнього середовища в сучасних умовах становлення креативного суспільства в Україні.
Передумови для вивчення дисципліни: вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення ряду базових дисциплін циклу професійної підготовки на попередніх етапах навчання: сучасна регіональна економіка, фінансовий ринок та інноваційні напрями його розвитку, інституціональне забезпечення розвитку територій, політична економія та сучасні економічні теорії та ін.
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
- природу ланцюга «креативна економіка – креативне суспільство – креативна організація – креативна особистість»,
- особливості формування та розвитку сучасної креативної економіки в Україні та за кордоном;
- теоретичні та практичні аспекти формування творчого суспільства;
- залежність процесів розвитку креативної економіки від освіти, науки та культури;
- особливості формування та розвитку креативних індустрій;
- передумови формування креативної економіки тощо.
здобувач повинен вміти:
- формувати та розвивати креативне середовище;
- аналізувати суспільство за основними критеріями креативності;
- ефективно та збалансовано поєднувати процеси генерування креативних ідей та отримання прибутку від їх реалізації;
- визначати фактори формування креативного середовища міст, які лягають в основу їх стратегій розвитку;
- досліджувати звʼязок інновацій з розвитком підприємництва у сфері креативних індустрій;
- застосовувати методи популяризації та просування інноваційних проектів в мережі тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.