Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність | 053 Психологія |
Освітня програма | Практична психологія |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (12 академічних годин) Практичні заняття (4 академічні години) Лабораторні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни: поглиблення знань здобувачів з практичного застосування методів психологічної діагностики та математичної обробки результатів проведеного ними психодіагностичного дослідження; формування розуміння про особливості застосування математичних методів обробки даних; закріплення навичок у застосуванні статистичних методів обробки результатів психологічного дослідження, шляхом спеціалізованої комп’ютерної програми; вдосконалення вмінь формулювання висновку на основі проведеного статистичного аналізу даних проведеного психодіагностичного дослідження.
Протягом опанування курсу студенти повинні набути таких компетентностей:
ІК. Здатність вирішувати складні завдання і проблеми у процесі навчання та професійної діяльності у галузі психології, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК2. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.
СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.
СК3. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.
Передумовою вивчення дисципліни «Психометрика» є знання отримані в результаті навчання за попереднім рівнем вищої освіти, а також такі освітні компоненти, як «Організація наукових досліджень та академічна доброчесність» і «Психологічна служба».
Тема 1. Психометрика та основи роботи із обробкою статистичних даних
Тема 2. Кореляційний та факторний аналіз при визначенні індивідуальних відмінностей
Тема 3. Надійність у психометричному дослідженні та її складові
Тема 4. Валідність у психометричному дослідженні та її складові
Тема 5. Виклики психометричній якості тесту
Тема 6. Складання, інтерпретація та звітність психодіагностичного дослідження