Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов'язкова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 6 кредити (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (36 академічних годин), практичні заняття (36 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: формування у здобувачів системи спеціальних знань у сфері управління економічним розвитком країни.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволять сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 6. Здатність до застосування проєктного підходу у розв’язанні дослідницьких завдань у галузі менеджменту (інноваційних проєктів і програм).
ЗК 11. Здатність до педагогічної діяльності із дотриманням академічної та професійної доброчесності.
СК 1. Здатність здійснювати оригінальні наукові дослідження на основі опанування сучасних теоретичних концепцій, підходів, передових досягнень у сфері економічного розвитку та управлінської практики.
СК 8. Здатність до ініціювання, обґрунтування економічної доцільності інноваційних комплексних економічних проєктів, їх планування, оцінювання ефективності систем менеджменту.
ПРН 3 Знання та розуміння сучасних проблем та тенденцій розвитку української і світової економіки, пріоритетних напрямів розвитку глобальної та національної економіки, перспектив технічного, економічного і соціального розвитку відповідного регіону, галузі та підприємства.
ПРН 5 Знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами.
ПРН 8 Вміння та навики виявляти комплексні проблеми сучасного менеджменту та визначати підходи, методи, засоби, інструменти сучасного менеджменту щодо їх розв’язання на інноваційній основі, що створює основу для подолання кризових ситуацій на підприємстві, обґрунтовувати управлінські рішення з урахуванням викликів зовнішнього середовища.
Завдання навчальної дисципліни: вивчення дисципліни передбачає такі основні аспекти: навчитися демонструвати знання теорій, методів і функцій управління економічним розвитком країн, зрозуміти сучасні тенденції управління економічним розвитком країн, набути навички виявлення проблеми та обґрунтування управлінських рішень щодо управління економічним розвитком країн в сучасних умовах, описувати зміст проблем економічного розвитку країн.
Передумови для вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення ряду базових дисциплін загальнонаукового та спеціального циклів на попередніх етапах навчання: вища математика, економіка підприємств, філософія та наукове мислення, сучасні інформаційні технології в науковій діяльності, методологія та організація наукових досліджень.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни: здобувач повинен знати:
- канали поширення зовнішнього впливу на національну економіки;
- інструменти державної політики для попередження негативних наслідків впливу зовнішніх факторів;
- методологічні засади побудови структурно-логічної моделі оцінювання національних та глобальних детермінант з урахуванням кількісних та якісних змін у макроекономічній політиці;
- особливості формування та розвитку природо-ресурсного капіталу;
- динаміку та структуру капіталовкладень;
- елементи структурної політики;
- основні напрями глобальних інвестиційних потоків;
- склад і зміст детермінант розбудови сучасного промислового сектора;
- інституційне забезпечення розвитку малого та середнього бізнесу;
- європейські принципи регіонального розвитку;
- концептуальні основи державної і регіональної політики.
здобувач повинен вміти:
- аналізувати та формувати систему пріоритетів економічного розвитку країни;
- виявляти та оцінювати вплив на економіку країни національних та глобальних детермінант, які насамперед призводять до внутрішніх диспропорцій та гальмують економічний розвиток країни;
- ідентифікувати та оцінювати внутрішні можливості економіки країни;
- оцінювати вітчизняний потенціал входження та глобальних ланцюжків доданої вартості;
- розраховувати коефіцієнт інвестиційної привабливості країни;
- виявляти та ефективно використовувати конкурентні переваги регіонів країни
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.