Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 073 Менеджмент |
Освітня програма | Менеджмент |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (28 академічних годин), практичні заняття (4 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни: вивчення теорії організації як науки і самостійної сфери знань і практики процесу комунікацій в організації, формування логічного мислення і підвищення творчого потенціалу, надання їм якісно вищого наукового методологічного рівня, усвідомлення сутності основних понять та категорій як теорії організацій, так і сучасних методів прийняття управлінських рішень.
Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:
ЗК 1. Здатність до застосування загальних (аналізу, синтезу, абстрагування, узагальнення, індукції, дедукції, моделювання та ін.) та спеціальних (пов’язаних з особливостями об’єкту дослідження) методів, що дає змогу визначати сутність досліджуваних економічних явищ та процесів, одержувати науково обґрунтовані та економічно доведені результати.
ЗК 8. Здатність оцінювати умови і наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень, уміння обґрунтовувати управлінські рішення та спроможність забезпечувати їх правомірність з позиції соціальної відповідальності, оцінювати соціальну значимість результатів своєї діяльності, бути відповідальним громадянином.
СК 4. Здатність ставити і вирішувати завдання із структуризації, синхронізації, координації та інтеграції бізнес-процесів з використанням функціональних сфер та можливостей менеджменту.
СК 10. Здатність до самовдосконалення у професійній сфері протягом життя, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в менеджменті.
Програмні результати навчання
ПРН 2. Вміння систематизувати та узагальнювати інформацію, готувати довідки та огляди з питань професійної діяльності, редагувати, рецензувати тексти; використовувати інформаційні технології для вирішення економічних завдань; робити огляд та пошук інформації, у тому числі іншомовної, використовуючи знання професійної іноземної мови, різноманітні спеціалізовані інформаційні ресурси: наукові видання, електронні бази даних, Інтернет-ресурси; здійснювати графічне оформлення одержаних результатів; цитування.
ПРН 7. Здатність ефективно організовувати науково-дослідну діяльність; розробляти план проведення науково-дослідних робіт; генерувати власні наукові ідеї; зрозуміло, наглядно та переконливо описувати результати наукової роботи, успішно захищати одержані результати на основі індивідуальних досліджень; використовувати та визнавати результати інших членів наукової групи з дотриманням норм професійної та академічної доброчесності.
ПРН 11. Знання та розуміння принципів і системи управління та нормативно-правової бази організації освітньої діяльності у ЗВО, вимог до її науково-методичного забезпечення, інноваційних форм, інформаційно-комунікаційних методів, засобів, технологій навчання на засадах академічної доброчесності.
Завдання навчальної дисципліни: теоретична та практична підготовка здобувачів, зокрема розуміння сутності теорії організації як навчальної дисципліни і самостійної сфери знань, розкриття загальних та окремих закономірностей комунікацій в організації, процесу функціонування організації, проектування організаційних систем, ефективність діяльності організації, формування в здобувачів наукового світогляду, знань із системи класифікації, опанування знань і вмінь застосування сучасних методів прийняття управлінських рішень для розв’язування реальних прикладних задач ринкової економіки за допомогою моделей та підходів до прийняття управлінських рішень, етапів та методів прийняття управлінських рішень, програмно-цільового підходу до прийняття управлінських рішень, реалізації управлінських рішень та контроль їх виконання, оцінювання прийняття управлінських рішень.
Передумови для вивчення навчальної дисципліни: Вивчення дисципліни ґрунтується на знаннях, набутих здобувачами в результаті вивчення низки дисциплін із циклу загальної підготовки, а саме: філософії та наукового мислення; сучасних інформаційних технологій в науковій діяльності; управлінні науковими та інноваційними проектами; сучасних теоріях менеджменту; дисциплін із циклу професійної підготовки: управлінні економічним розвитком країни; методології та організації наукових досліджень та інших дисциплінах.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни:
здобувач повинен знати:
‒ теоретико-практичні підходи до теорії організації як науки і самостійної сфери знань;
‒ основні комунікації в організації;
‒ функціонування організації;
‒ проектування організаційних систем;
‒ способи визначення ефективності діяльності організації;
‒ сучасні методи прийняття управлінських рішень для дослідження та розв’язування прикладних задач ринкової економіки; тенденції та перспективи розвитку теорії та інструментарію підтримки прийняття рішень;
‒ моделі та підходи до прийняття управлінських рішень;
‒ етапи та методи прийняття управлінських рішень;
‒ програмно-цільовий підхід до прийняття управлінських рішень;
‒ способи реалізації управлінських рішень та контроль їх виконання;
‒ способи визначення оцінки та оцінювання прийняття управлінських рішень.
здобувач повинен вміти:
‒ здійснювати комунікації в організації;
‒ управляти функціонуванням організації;
‒ проектувати організаційні системи;
‒ визначати ефективність діяльності організації;
‒ управляти процесом прийняття управлінських рішень;
‒ здійснювати реалізацію управлінських рішень та контроль їх виконання;
‒ виконувати оцінку та оцінювання прийняття управлінських рішень;
‒ формувати етапи та методи прийняття управлінських рішень;
‒ створювати ефективну систему організації управління змінами, контролю, комунікацій і прийняття управлінських рішень;
‒ обирати належні методи та опрацьовувати результати їх застосування при дослідженні, вирішенні та висвітленні конкретних проблем.
Критерії оцінювання результатів навчання
Критерієм успішного проходження здобувачем освіти підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.
Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.