Навчальний курс 073ДВБ1.3 Глобальні виміри розвитку національної економіки та бізнес-середовища

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 073 Менеджмент
Освітня програма Менеджмент
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (28 академічних годин), практичні заняття (4 академічні години)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни: формування у здобувачів розуміння умов і факторів становлення, механізмів та інструментів функціонування глобальної економіки, місця національної економіки в глобальному середовищі, розвитку глобального бізнесу; усвідомлення своєї інтелектуальної місії для прийняття збалансованих управлінських рішень у контексті загально цивілізаційного прогресу.

Знання та навички, надбані здобувачем при вивченні даної дисципліни, дозволяють сформувати у майбутніх фахівців такі ключові компетентності як:

ЗК 8. Здатність оцінювати умови і наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень, уміння обґрунтовувати управлінські рішення та спроможність забезпечувати їх правомірність з позиції соціальної відповідальності, оцінювати соціальну значимість результатів своєї діяльності, бути відповідальним громадянином.

СК 3. Здатність аналізу, систематизації та узагальнення інформації щодо розв’язання сучасних завдань управління розвитком підприємств; аналітичного оцінювання ефективності використання сучасних методів, технологій, інструментів та на цій основі обґрунтування доцільності їх використання у конкретних умовах діяльності суб’єкта господарювання.

СК 6. Здатність реалізувати інноваційні проєкти, що базуються на власних дослідженнях, дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику, забезпечити розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем у соціально-економічному розвитку суспільства.

ПРН 3. Знання та розуміння сучасних проблем та тенденцій розвитку української і світової економіки, пріоритетних напрямів розвитку глобальної та національної економіки, перспектив технічного, економічного і соціального розвитку відповідного регіону, галузі та підприємства.

ПРН 4. Знання та розуміння правових засад організації економічної діяльності суб’єктів господарювання в сучасних умовах, світового досвіду впровадження існуючих теорій менеджменту у практику сучасних підприємств, практичних аспектів організаційної поведінки в менеджменті.

ПРН 5. Знання та розуміння існуючих науково-методичних підходів та методів досліджень і вміння інтегрувати та адаптувати їх для розв’язання наукових завдань при проведенні наукових досліджень, визначенні моделей та методів розв’язання задач з управління соціально-економічними системами.

Завданням навчальної дисципліни є: формування наступних загальних та фахових компетентностей для вирішення певного класу завдань професійної діяльності та/або подальшого навчання за освітньою програмою:

  • Досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння категорій, законів, виділяючи й узагальнюючи тенденції, закономірності функціонування та розвитку світового господарства з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків.
  • Демонструвати навички письмової та усної комунікації державною та іноземними мовами, фахово використовувати економічну термінологію.
  • Працювати у колективі та команді, бути готовими до кооперації з колегами, практиками, науковцями та інформаційному обміну у рамках реалізації загальнонаціональної моделі «бізнес-наука-влада».
  • Демонструвати абстрактне мислення, застосовувати методології дослідження, виявляти, окреслювати та формалізувати проблеми; систематизувати й упорядковувати отриману інформацію; оцінювати та пояснювати вплив ендогенних і екзогенних факторів на процеси та явища у світовому господарстві; формулювати висновки і розробляти рекомендації з метою адаптації до нової ситуації з урахуванням особливостей національного і міжнародного середовища.
  • Ставити і вирішувати завдання із структуризації, синхронізації, координації та інтеграції бізнес-процесів з використанням функціональних сфер та можливостей менеджменту.
  • Реалізувати інноваційні проєкти, що базуються на власних дослідженнях, дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику, забезпечити розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем у соціально-економічному розвитку суспільства.
  • Демонструвати здатність до соціальної відповідальності за результати прийняття стратегічних рішень, пов’язаних з соціально-економічним розвитком організацій.

Передумови для вивчення дисципліни: Дисципліна «Глобальні виміри розвитку національної економіки та бізнес-середовища» є складовою циклу загальної підготовки фахівців за третім рівнем навчання «Доктор філософії», та побудована на основі засвоєних знань з попередніх загальних і фахових дисциплін. Теоретичною і методологічною базою вивчення «Глобальні виміри розвитку національної економіки та бізнес-середовища» є дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень», «Управління економічним розвитком країни», «Сучасні теорії менеджменту» та ін.

Програмні результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен знати та розуміти:

базові поняття, закономірності та сучасні тенденції глобалізації; цивілізаційну парадигму глобального економічного розвитку; передумови та фактори становлення глобальної економіки; конкурентні механізми функціонування глобальних ринків; процеси глобальної корпоратизації та регіоналізації бізнесу; світовий досвід впровадження існуючих теорій менеджменту у практику сучасних підприємств; природу глобального економічного циклу; принципи глобальної інституціоналізації економічного розвитку; глобальні імперативи науково-технічного прогресу; соціальні виміри економічної глобалізації; сучасні проблеми та тенденції розвитку української і світової економіки; пріоритетні напрями розвитку глобальної та національної економіки; перспективи технічного, економічного і соціального розвитку відповідного регіону, галузі та підприємства; шляхи і моделі інтеграції України в глобальний економічний простір.

здобувач повинен вміти:

– будувати інтегровану систему управління розвитком підприємства та здійснювати оптимізацію організаційно-технологічних, організаційно-економічних, організаційно-правових, інформаційних, безпекових аспектів діяльності підприємства;

– аналізувати диспозиції та глибину взаємодії суб’єктів глобальної економіки;

– оцінювати секторально-галузеву та регіонально-країнову структуру глобальної економіки;

– досліджувати кон’юнктуру глобальних ринків товарів, послуг, інвестицій, праці;

– прогнозувати напрями глобальної модифікації ринкових конкурентних механізмів;

– здійснювати моніторинг ділової активності на різних фазах глобального економічного циклу;

– адаптувати менеджмент до крос-культурного середовища економічної діяльності;

– розробляти стратегії діяльності корпорацій на глобальних ринках;

– застосовувати сучасні техніки міжнародного консалтингу для виявлення та розв’язання ключових бізнес-проблем;

– розробляти методики ефективних бізнес-комунікацій у глобальній регулятивній системі;

– ідентифікувати фактори та моделі глобального корпоративного лідерства;

– організовувати розроблення й контролювати виконання глобальних бізнес-проектів;

– обґрунтовувати напрями інноваційного розвитку України в глобальному конкурентному середовищі.

Критерії оцінювання результатів навчання

Критерієм успішного проходження здобувачем підсумкового оцінювання може бути досягнення ним мінімальних порогових рівнів оцінок за кожним запланованим результатом вивчення навчальної дисципліни.

Мінімальний порогів рівень оцінки варто визначати за допомогою якісних критеріїв і трансформувати в мінімальну позитивну оцінку числової (рейтингової) шкали.

Координатор Syllabus