Навчальний курс 075б ОК23 «Маркетинг»

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 075 Маркетинг
Освітня програма Маркетинг
Обсяг дисципліни 10 кредити (300 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (60 академічні години), практичні заняття (60 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік (3 семестр) / Екзамен (4 семестр)

Вивчення дисципліни формування у студентів спеціальностей “Маркетинг” сучасного наукового світогляду і системи глибоких спеціальних знань про сутність і зміст маркетингу як філософії бізнесу, сфери підприємницької діяльності, функції управління в умовах ринкової економіки та конкуренції, вироблення вмінь і навичок їх використання у практичній діяльності підприємств.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 

ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 

ЗК8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 

СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу. 

СК2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу. 

СК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі. 

СК5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу. 

СК9. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Маркетинг» є:

Результати вивчення навчальної дисципліни: Р1. Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.

Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.

Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.

Р4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.

Р5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.

Р6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.

Р7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.

Р8. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища.

Р10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.

Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.

Р12. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.

Р14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.

Оволодіння знаннями з навчальної дисципліни «Маркетинг» базується на ґрунтовних знаннях маркетингу. Необхідно попереднє вивчення таких навчальних дисциплін: «Політекономія»; «Макроекономіка»; «Мікроекономіка»

Тема 1. Сутність, завдання, функції та основні складові

Тема 2. Маркетингове середовище. 

Тема 3. Концепції маркетингу та види маркетингу. 

Тема 4. Маркетингова інформація. 

Тема 5. Система маркетингових досліджень

Тема 6. Сегментація та вибір цільового ринку. Портрет споживача. 

Тема 7. Формування маркетингової стратегії та  позиціонування. 

Тема 8. Маркетинговий менеджмент: планування діяльності та контроль. 

Тема 9. Організація маркетингової діяльності підприємства.

Тема 10. Товарна політика в умовах маркетингової орієнтації підприємства. 

Тема 11. Маркетингове ціноутворення. 

Тема 12. Розподіл та збут у комплексі маркетингу. 

Тема 13. Маркетингові комунікації

Тема 14. Сутність та комплекс інструментів територіального маркетингу. 

Тема 15. Сегментація ринку, позиціонування та диференціація території. 

Тема 16. Аналіз конкуренції в територіальному маркетингу. 

Тема 17. Формування територіальних маркетингових стратегій. Брендинг територій. 

Тема 18. Організація та управління територіальним маркетингом на рівні країни, регіону, міста, ОТГ

Координатор Syllabus