Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
075 Маркетинг |
Освітня програма |
Маркетинг |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (22 академічні години), практичні заняття (20 академічних годин) |
Форма контролю |
Диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Аналіз галузевих ринків» має на меті систематизацію, розширення та поглиблення теоретичних знань про методику галузевого аналізу, економічні характеристики та закономірності розвитку галузевих ринків, набуття практичних навичок використання аналітичних методик для вивчення тенденцій функціонування галузевих ринків та розробка управлінських й маркетингових рішень.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Аналіз галузевих ринків» є:
Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.
Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.
Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.
Попередньо опановані дисципліни: «Макроекономіка».
Зміст курсу
Тема 1. Теоретико-методологічні засади дослідження галузевих ринків.
Тема 2. Методичні основи аналізу галузевих ринків.
Тема 3. Стратегічна сегментація та аналіз динаміки галузі.
Тема 4. Оцінювання конкурентного середовища в галузі.
Тема 5. Оцінка потенціалу галузевого ринку.
Тема 6. Особливості галузевого аналізу добувної та переробної промисловості.
Тема 7. Специфіка галузевого аналізу торгівлі.
Тема 8. Будівельна галузь та особливості її аналізу.
Тема 9. Аналіз економіки галузевого ринку транспортних послуг.
Тема 10. Аналіз ринку сільського господарства.