Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
075 Маркетинг |
Освітня програма |
Маркетинг |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічні години), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Фінанси, гроші і кредит» спрямоване на формування у студентів базових знань з теорії і практики фінансів, використання грошей та кредиту, інших фінансово-кредитних інструментів, засвоєння закономірностей функціонування грошового ринку та грошових систем у процесах розподілу і споживання, а також їх впливу на процеси відтворення в умовах ринкової економіки; опанування методів аналізу та оцінки державної грошово-кредитної політики, розвитку банківської системи; формування теоретичної та методологічної бази, необхідної для оволодіння практикою використання фінансових інструментів та аналізу грошово-кредитної політики держави в сучасних умовах.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ІК. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
СК7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.
СК8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
СК10. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Фінанси, гроші і кредит» є:
Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Р6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.
Р7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.
Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.
Р13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи.
Р18. Демонструвати відповідальність у ставленні до моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства у професійній маркетинговій діяльності.
Попередньо опановані дисципліни: політекономія.
Зміст курсу
Тема 1. Сутність та функції грошей.
Тема 2. Грошовий оборот і грошова маса.
Тема 3. Грошовий ринок.
Тема 4. Грошові системи.
Тема 5. Інфляція та грошові реформи.
Тема 6. Валютний ринок та валютні системи.
Тема 7. Кількісна теорія грошей і сучасний монетаризм.
Тема 8. Фінанси як економічна категорія. Фінансова система України.
Тема 9. Фінансова політика держави, фінансовий механізм.
Тема 10. Державні фінанси.
Темa 11. Місцеві фінанси.
Тема 12. Основи організації фінансів підприємства.
Тема 13. Кредит у ринковій економіці.
Тема 14. Фінансові посередники грошового ринку.
Тема 15. Центральні банки.
Тема 16. Комерційні банки.
Тема 17. Міжнародні фінансово-кредитні установи та форми їх співробітництва з Україною.