Навчальний курс 075БОК17 Економіка підприємства

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

075 Маркетинг

Освітня програма

Маркетинг

Обсяг дисципліни

6 кредитів (180 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (36 академічних годин),

практичні заняття (36 академічних годин)

Форма контролю

Екзамен

Вивчення дисципліни «Економіка підприємства» має на меті формування здатностей самостійно мислити, приймати управлінські рішення, виконувати комплексні економічні розрахунки для ефективного здійснення господарської діяльності на рівні підприємств, установ, організацій.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ІК. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

ЗК6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

СК2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.

СК7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.

СК8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.

СК15. Здатність використовувати інструменти маркетингу в сфері ефективного адміністрування й раціонального управління розвитком територіальних громад.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Економіка підприємства» є:

Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.

Р4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.

Р6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.

Р9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень.

Р10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.

Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.

Р13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи.

Р19. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини між органами місцевого самоврядування, бізнесом та громадою.

Попередньо опановані дисципліни: мікроекономіка; правознавство; вища математика, теорія ймовірності та математична статистика; фінанси, гроші та кредит; макроекономіка.

Зміст курсу

Тема 1. Ввідна лекція. Базові поняття, на яких ґрунтується вивчення курсу «Економіка підприємства».

Тема 2. Підприємство як суб’єкт господарювання. Види і організаційно-правові форми підприємств та їх об’єднань.

Тема 3. Основні засоби підприємства.

Тема 4. Обігові засоби підприємства.

Тема 5. Нематеріальні ресурси та нематеріальні активи підприємства.

Тема 6. Персонал підприємства та продуктивність праці.

Тема 7. Організація оплати праці на підприємстві.

Тема 8. Витрати підприємства та собівартість продукції підприємства.

Тема 9. Ціноутворення на підприємстві.

Тема 10. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємства. Ефективність взаємодії бізнесу, органів місцевої влади та громади. 

Тема 11. Економічна стратегія підприємства в умовах ринку.

Тема 12. Інвестиційна діяльність підприємства. Соціальні інвестиції в розвиток  територіальних громад.

Координатор Syllabus