Навчальний курс 075БОК19 Маркетинг

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

075 Маркетинг

Освітня програма

Маркетинг

Обсяг дисципліни

10 кредитів (300 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (60 академічних годин),

практичні заняття (60 академічних годин)

Форма контролю

3 семестр – диференційований залік;

4 семестр – екзамен

Вивчення дисципліни «Маркетинг» має на меті формування у студентів сучасного наукового світогляду і системи глибоких спеціальних знань про сутність і зміст маркетингу як філософії бізнесу, сфери підприємницької діяльності, функції управління в умовах ринкової економіки та конкуренції, вироблення вмінь і навичок їх використання у практичній діяльності підприємств.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ІК. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

ЗК8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК11. Здатність працювати в команді.

СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.

СК2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.

СК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.

СК6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.

СК7. Здатність визначати вплив функціональних областей маркетингу на результати господарської діяльності ринкових суб’єктів.

СК10. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.

СК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.

СК14. Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Маркетинг» є:

Р1. Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.

Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.

Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.

Р6. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності.

Р7. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію.

Р10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.

Р14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.

Р16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.

Р17. Демонструвати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами, а також належного використання професійної термінології.

Попередньо опановані дисципліни: вступ до фаху, основи наукових досліджень, макроекономіка, мікроекономіка, економіка підприємства, іноземна мова (за професійним спрямуванням).

Зміст курсу

Змістовий модуль 1. Маркетинг як методологія ринкової діяльності підприємства.

Тема 1. Сутність, завдання, функції та основні складові.

Тема 2. Маркетингове середовище.

Тема 3. Концепції маркетингу та види маркетингу.

Тема 4. Маркетингова інформація.

Тема 5. Система маркетингових досліджень

Змістовий модуль 2. Управління маркетингом.

Тема 6. Сегментація та вибір цільового ринку. Портрет споживача.

Тема 7. Формування маркетингової стратегії та  позиціонування.

Тема 8. Маркетинговий менеджмент: планування діяльності та контроль.

Тема 9. Організація маркетингової діяльності підприємства.

Змістовий модуль 3. Комплекс маркетингу.

Тема 10. Товарна політика в умовах маркетингової орієнтації підприємства.

Тема 11. Маркетингове ціноутворення.

Тема 12. Розподіл та збут у комплексі маркетингу.

Тема 13. Маркетингові комунікації

Змістовий модуль 4. Маркетинг територій та їх брендинг.

Тема 14. Сутність та комплекс інструментів територіального маркетингу.

Тема 15. Сегментація ринку, позиціонування та диференціація території.

Тема 16. Аналіз конкуренції в територіальному маркетингу.

Тема 17. Формування територіальних маркетингових стратегій. Брендинг територій.

Тема 18. Організація та управління територіальним маркетингом на рівні країни, регіону, міста, ОТГ

Координатор Syllabus