Навчальний курс 075БОК27 Маркетингові дослідження

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

075 Маркетинг

Освітня програма

Маркетинг

Обсяг дисципліни

5 кредитів (150 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (30 академічних годин),

практичні заняття (30 академічних години)

Форма контролю

Екзамен

Вивчення дисципліни «Маркетингові дослідження» має на меті вивчення сутності основних понять та категорій маркетингового дослідження, з’ясування його складових процесів і функцій; розвиток навичок використання прийомів, способів та інструментів практичного здійснення маркетингових досліджень, засвоєння науково-понятійного апарату проведення маркетингових досліджень/

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:

ІК. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК8. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні

ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій

ЗК14. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

СК2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.

СК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.

СК4. Здатність проваджувати маркетингову діяльність на основі розуміння сутності та змісту теорії маркетингу і функціональних зв'язків між її складовими.

СК5. Здатність коректно застосовувати методи, прийоми та інструменти маркетингу

СК6. Здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності.

СК10. Здатність використовувати маркетингові інформаційні системи в ухваленні маркетингових рішень і розробляти рекомендації щодо підвищення їх ефективності.

СК12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.

СК13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі.

СК15. Здатність використовувати інструменти маркетингу в сфері ефективного адміністрування й раціонального управління розвитком територіальних громад

Програмними результатами вивчення дисципліни «Маркетингові дослідження» є:

Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.

Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.

Р4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.

Р5. Виявляти й аналізувати ключові характеристики маркетингових систем різного рівня, а також особливості поведінки їх суб’єктів.

Р10. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і нефахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта.

Р14. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення.

Р19. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини між органами місцевого самоврядування, бізнесом та громадою.

Попередньо опановані дисципліни: маркетинг, маркетингова товарна політика, маркетинг в публічному управлінні, іноземна мова (за професійним спрямуванням).

Зміст курсу

Змістовий модуль 1. Основи маркетингових досліджень

Тема 1. Система та процес маркетингових досліджень

Тема 2. Маркетингова інформація, джерела та методи її отримання

Тема 3. Організація  роботи із постачальниками маркетингової інформації

Тема 4. Pозробка проекту маркетингових досліджень

Тема 5. Методи, прийоми та інструменти збирання первинної інформації

Змістовий модуль 2. Напрями проведення маркетингових досліджень

Тема 6. Дослідження місткості, кон’юнктури та сегментів ринку

Тема 7. Прогнозні дослідження у маркетингу

Тема 8. Дослідження конкурентного середовища та конкурентів

Тема 9. Дослідження поведінки споживачів

тема 10. маркетингові дослідження у публічному управлінні

Координатор Syllabus