Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
075 Маркетинг |
Освітня програма |
Маркетинг |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічних годин), практичні заняття (24 академічних години) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Маркетинг підприємств виробничої та невиробничої сфери» має на меті формування у майбутнього фахівця системи професійних і особистісних компетентностей у галузі теоретичних і практичних знань щодо маркетингу виробничих підприємств та організацій сфери послуг, сучасних концепцій його розвитку, методологічних та організаційних засад використання.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:
ІК. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК5. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.
СК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.
СК8. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
СК9. Здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційної діяльності.
СК11. Здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків.
СК13. Здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі.
СК14. Здатність пропонувати вдосконалення щодо функцій маркетингової діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Маркетинг підприємств виробничої та невиробничої сфери»:
Р1. Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.
Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.
Р3. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу.
Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.
Р13. Відповідати за результати своєї діяльності, виявляти навички підприємницької та управлінської ініціативи.
Р16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.
Попередньо опановані дисципліни: маркетинг, маркетингова товарна політика, маркетинг в публічному управлінні.
Зміст курсу
Змістовий модуль 1. Маркетинг підприємств виробничої сфери.
Тема 1. Сутність, завдання і тенденції розвитку маркетингу промислового підприємства.
Тема 2. Ринки промислових товарів та особливості маркетингової діяльності.
Тема 3. Планування маркетингової діяльності на підприємстві.
Тема 4. Сегментування ринку. Формування і дослідження попиту на промислові товари.
Тема 5. Товарна політика та управління асортиментом продукції промислового підприємства.
Тема 6. Управління розподілом і збутом готової продукції промислового підприємства.
Змістовий модуль 2. Маркетинг послуг.
Тема 7. Структура і роль сфери послуг.
Тема 8. Послуга як товар. Маркетинг послуг.
Тема 9. Особливості ринку послуг.
Тема 10. Узгодження попиту і пропозиції у маркетингу послуг.
Тема 11. Маркетинг взаємодії (відносин).
Тема 12. Внутрішній маркетинг (маркетинг персоналу).