Навчальний курс 075МОК4 Стратегічний маркетинг

Освітній рівень Другий (магістерський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 075 Маркетинг
Освітня програма Маркетинг
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять Лекції (24 академічні години)
практичні заняття (24 академічні години)
Форма контролю Екзамен

Вивчення дисципліни «Стратегічний маркетинг» спрямоване на формування системи знань у галузі управління стратегічною діяльністю підприємств на ринку, відповідних компетенцій на основі засвоєння основних теоретичних знань щодо маркетингових стратегій; вивчення сутності та сфери стратегічного маркетингу, змісту маркетингового середовища та його впливу на стратегічну діяльність підприємства, проектування маркетингових стратегій в умовах ринкових змін.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ІК. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

ЗК 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК 8. Здатність розробляти проекти та управляти ними

СК 6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі.

СК 7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням між функціональних зв’язків

СК 9. Здатність здійснювати на належному рівні теоретичні та прикладні дослідження у сфері маркетингу.

СК 10. Здатність формувати систему маркетингу у суб’єктах галузі креативних індустрій.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Стратегічний маркетинг» є:

Р2. Вміти адаптувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.

Р4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації.

Р9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.

Р11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.

Р12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм.

Р16. Вміти формувати  систему маркетингу у суб’єктах галузі креативних індустрій.

Передумовами вивчення дисципліни «Стратегічний маркетинг» є попередньо опановані на першому рівні вищої освіти дисципліни, які формують наступні загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

Змістовний модуль 1. Формування стратегії маркетингу.

Тема 1. Сутність і сфера стратегічного маркетингу.

Тема 2. Аналіз маркетингового середовища.

Тема 3. Оцінка ринку та ринкового попитую

Тема 4. Маркетингова стратегічна сегментація, вибір цільових сегментів.

Тема 5. Маркетингове стратегічне управління портфелем бізнесу підприємства.

Тема 6. Визначення конкурентних переваг підприємства.

Змістовний модуль 2. Маркетингові стратегії розвитку та конкурентні стратегії.

Тема7. Маркетингові стратегії диференціації та позиціонування.

Тема 8. Маркетингові стратегії зростання. 

Тема 9. Маркетингові стратегії диверсифікації.

Тема 10.Маркетингові конкурентні стратегії.

Тема 11. Маркетингові  стратегії суб‘єктів креативних індустрій.

Координатор Syllabus