Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
076 Підприємництво та торгівля |
Освітня програма |
Економіка бізнесу |
Обсяг дисципліни |
5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (30 академічних годин), практичні заняття (30 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» має на меті формування у фахівців базових знань з теорії та практики соціальної відповідальності бізнесу і набуття ними відповідних професійних компетенцій, що забезпечують формування соціально-відповідальної поведінки. Поширення соціальної відповідальності бізнесу у діяльність вітчизняних підприємств, що у сучасних умовах є невід’ємною складовою сталого розвитку країни, підвищує актуальність вивчення дисципліни.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сфері підприємницької, торговельної діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК7 Здатність працювати в команді.
ЗК9 Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК10 Здатність діяти відповідально та свідомо.
ЗК11 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК12 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК13 Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
СК6 Здатність здійснювати діяльність з дотримання вимог нормативно-правових документів у сфері підприємництва та торгівлі.
СК7 Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, та торговельних структур.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» є:
ПРН6 Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей.
ПРН8 Застосовувати одержані знання й уміння для ініціювання та реалізації заходів у сфері збереження навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності підприємницьких та торговельних структур.
ПРН9 Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави.
ПРН10 Діяти соціально відповідально на основі етичних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства.
ПРН16 Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур і застосовувати його на практиці.
ПРН17 Вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
ПРН 21. Застосовувати набуті знання для запобігання корупції та будь-яким проявам недоброчесності в підприємницькій та торговельній діяльності.
Передумовами вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» є попередньо опанована дисципліна «Правознавство та демократичні цінності»
Тема 1. Концептуальні основи розвитку соціальної відповідальності бізнесу.
Тема 2. Соціальна відповідальність бізнесу в системі управління організацією.
Тема 3. Формування відносин з працівниками на засадах соціальної відповідальності бізнесу.
Тема 4. Стратегія соціально відповідальної поведінки в ринковому середовищі.
Тема 5. Соціально відповідальні відносини бізнесу з територіальними громадами.
Тема 6. Екологічні аспекти соціальної відповідальності бізнесу
Тема 7. Інформаційна політика і соціальна звітність.
Тема 8. Соціальна відповідальність різних суб’єктів суспільного розвитку.
Тема 9. Оцінка результативності соціальної відповідальності бізнесу