Навчальний курс 076ОК16 Соціальна відповідальність бізнесу

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 07 Управління та адміністрування
Спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Освітня програма Економіка бізнесу
Обсяг дисципліни 5 кредитів (150 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (30 академічних  годин), практичні заняття (30 академічні години)
Форма контролю Екзамен

Вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» має на меті формування у фахівців базових знань з теорії та практики соціальної відповідальності бізнесу і набуття ними відповідних професійних компетенцій, що забезпечують формування соціально-відповідальної поведінки. Поширення соціальної відповідальності бізнесу у діяльність вітчизняних підприємств, що у сучасних умовах є невід’ємною складовою сталого розвитку країни, підвищує актуальність вивчення дисципліни.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.

ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 

ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК7. Здатність працювати в команді.

ЗК9. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

ЗК10. Здатність діяти відповідально та свідомо.

ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

СК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.

 СК2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

СК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.

СК4. Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

СК10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.

 Програмними результатами вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» є:

ПРН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.

ПРН6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей.

ПРН8. Застосовувати одержані знання й уміння для ініціювання та реалізації заходів у сфері збереження навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

ПРН9. Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави.

ПРН10. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально на основі етичних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства.

ПРН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.

ПРН12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.

ПРН13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.

ПРН17. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.

 

Передумовами вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» є набуті студентами знання під час отримання повної загальної середньої освіти, сформований світогляд студентів щодо соціально відповідальної поведінки у суспільстві, а також вільне володіння українською мовою.

Тема 1. Концептуальні основи розвитку соціальної відповідальності бізнесу.

Тема 2. Соціальна відповідальність бізнесу в системі управління організацією.

Тема 3. Формування відносин з працівниками на засадах соціальної відповідальності бізнесу.

Тема 4. Стратегія соціально відповідальної поведінки в ринковому середовищі.

Тема 5. Соціально відповідальні відносини бізнесу з територіальними громадами.

Тема 6. Екологічні аспекти соціальної відповідальності бізнесу.

Тема 7. Інформаційна політика і соціальна звітність.

Тема 8. Соціальна відповідальність різних суб’єктів суспільного розвитку.

Тема 9. Оцінка результативності соціальної    відповідальності бізнесу.

Координатор Syllabus