Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 07 Управління та адміністрування |
Спеціальність | 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність |
Освітня програма | Економіка бізнесу |
Обсяг дисципліни | 5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (30 академічних годин), практичні заняття (30 академічні години) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» має на меті формування у фахівців базових знань з теорії та практики соціальної відповідальності бізнесу і набуття ними відповідних професійних компетенцій, що забезпечують формування соціально-відповідальної поведінки. Поширення соціальної відповідальності бізнесу у діяльність вітчизняних підприємств, що у сучасних умовах є невід’ємною складовою сталого розвитку країни, підвищує актуальність вивчення дисципліни.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК7. Здатність працювати в команді.
ЗК9. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК10. Здатність діяти відповідально та свідомо.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
СК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
СК2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
СК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
СК4. Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
СК10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон'юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» є:
ПРН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
ПРН6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей.
ПРН8. Застосовувати одержані знання й уміння для ініціювання та реалізації заходів у сфері збереження навколишнього природного середовища і здійснення безпечної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
ПРН9. Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави.
ПРН10. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально на основі етичних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства.
ПРН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ПРН12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
ПРН13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
ПРН17. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
Передумовами вивчення дисципліни «Соціальна відповідальність бізнесу» є набуті студентами знання під час отримання повної загальної середньої освіти, сформований світогляд студентів щодо соціально відповідальної поведінки у суспільстві, а також вільне володіння українською мовою.
Тема 1. Концептуальні основи розвитку соціальної відповідальності бізнесу.
Тема 2. Соціальна відповідальність бізнесу в системі управління організацією.
Тема 3. Формування відносин з працівниками на засадах соціальної відповідальності бізнесу.
Тема 4. Стратегія соціально відповідальної поведінки в ринковому середовищі.
Тема 5. Соціально відповідальні відносини бізнесу з територіальними громадами.
Тема 6. Екологічні аспекти соціальної відповідальності бізнесу.
Тема 7. Інформаційна політика і соціальна звітність.
Тема 8. Соціальна відповідальність різних суб’єктів суспільного розвитку.
Тема 9. Оцінка результативності соціальної відповідальності бізнесу.