Навчальний курс 076 Аналіз підприємницької діяльності

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

076 Підприємництво та торгівля

Освітня програма

Економіка бізнесу

Обсяг дисципліни

5 кредити (150 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (30 академічні години),

практичні заняття (30 академічних годин)

Форма контролю

Екзамен

Вивчення дисципліни «Аналіз підприємницької діяльності» має на меті формування здатностей самостійно мислити, приймати управлінські рішення, виконувати комплексні економічні розрахунки для ефективного здійснення підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сфері підприємницької, торговельної діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

ЗК1

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу

ЗК2

Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях

ЗК6

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК10

Здатність діяти відповідально та свідомо

СК1

Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької та торговельної діяльності.

СК5

Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій та торговельній діяльності.

СК8

Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій і торговельній діяльності.

СК10

Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва та торгівлі з урахуванням ризиків.

СК11

Здатність аналізувати, оцінювати, обирати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі, обґрунтовувати доцільність їх реалізації.

     

 

Програмними результатами вивчення дисципліни «Аналіз підприємницької діяльності» є:

ПРН1 Використовувати базові знання з підприємництва та торгівлі й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.

ПРН2 Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки, вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій та торговельній діяльності.

ПРН5 Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва та торгівлі.

ПРН11 Мати концептуальні наукові та практичні знання у сфері підприємництва і торгівлі, необхідні для подальшого використання на практиці.

ПРН15 Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.

ПРН20 Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких і торговельних структур з урахуванням ризиків.

ПРН22 Визначати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати та обґрунтовувати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі.

Попередньо опанована дисципліна: «Основи наукових досліджень», «Бухгалтерський облік та оподаткування».

Тема 1. Зміст, предмет і завдання аналізу підприємницької діяльності.

Тема 2. Види аналізу і їх роль в управлінні.

Тема 3. Методи аналізу підприємницької діяльності та його особливості.

Тема 4. Способи і прийоми, що використовуються в аналізі підприємницької діяльності.

Тема 5. Моделювання підприємницької діяльності підприємства та застосування економіко-математичних методів.

Тема 6. Методика виявлення і підрахунку резервів господарювання суб’єктів підприємництва.

Тема 7. Організація аналізу підприємницької діяльності та його інформаційна база.

Тема 8. Аналіз організаційно-технічного рівня виробництва.

Тема 9. Аналіз виконання виробничої програми підприємства.

Тема 10. Аналіз ефективності використання трудових ресурсів і витрат на оплату праці.

Тема 11. Аналіз ефективності використання основних засобів.

Тема 12. Аналіз матеріальних ресурсів підприємства та ефективність їх використання.

Тема 13. Аналіз витрат підприємства та собівартості продукції.

Тема 14. Аналіз фінансових результатів суб’єктів підприємництва.

Тема 15. Аналіз фінансового стану суб’єктів підприємництва.

Координатор Syllabus