Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
076 Підприємництво та торгівля |
Освітня програма |
Економіка бізнесу |
Обсяг дисципліни |
5 кредити (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (30 академічні години), практичні заняття (30 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Оцінка бізнесу» має на меті засвоєння основних теоретичних й методичних положень та набуття практичних навичок щодо підходів та методів оцінки вартості бізнесу (а саме: організаційно-управлінських, правових та економічних аспектів оцінки бізнесу, методології оцінки вартості бізнесу, методів, що застосовуються для оцінки окремих видів майна, особливостей оцінки окремих об’єктів і прав власності, що використовуються для бізнесу).
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сфері підприємницької, торговельної діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (СК):
СК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької та торговельної діяльності.
СК2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких і торговельних структур.
СК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій та торговельній діяльності.
СК10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва та торгівлі з урахуванням ризиків.
СК11. Здатність аналізувати, оцінювати, обирати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі, обґрунтовувати доцільність їх реалізації
Програмними результатами вивчення дисципліни «Оцінка бізнесу» є:
ПРН1. Використовувати базові знання з підприємництва та торгівлі й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.
ПРН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки, вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій та торговельній діяльності.
ПРН5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва та торгівлі.
ПРН11. Мати концептуальні наукові та практичні знання у сфері підприємництва і торгівлі, необхідні для подальшого використання на практиці.
ПРН15. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.
ПРН17. Вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
ПРН20. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких і торговельних структур з урахуванням ризиків.
ПРН22. Визначати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати та обґрунтовувати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі.
Попередньо опанована дисципліна: «Аналіз підприємницької діяльності».
Тема 1. Теоретичні основи оцінювання бізнесу підприємства.
Тема 2. Методичні підходи до оцінювання бізнесу підприємства.
Тема 3. Оцінювання вартості земельної ділянки, будівель і споруд.
Тема 4. Оцінка вартості машин та обладнання.
Тема 5. Оцінка вартості нематеріальних активів.
Тема 6. Оцінювання вартості трудових ресурсів підприємства.
Тема 7. Оцінювання вартості бізнесу.