Навчальний курс 103БОК11 Фізичне виховання

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 10 Природничі науки
Спеціальність 103 Науки про Землю
Освітня програма Геологія нафти і газу
Обсяг дисципліни 240 год
Види аудиторних занять Практичні (120 академічних годин), самостійна робота (120 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік

Навчальна дисципліна «Фізичне виховання»  займає чільне місце у всіх освітніх програмах, забезпечує формування культури здоров’я особистості; підтримку рівня здоров’я, фізичної підготовленості на належному рівні та повноцінне функціонування усіх органів та систем.

Метою вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання» є знання і дотримання основ здорового способу життя; знання основ організації методики найбільш ефективних видів і форм раціональної рухової діяльності й уміння застосовувати їх на практиці у своїй фізичній активності; знання основ методики оздоровлення і фізичного удосконалення традиційними і нетрадиційними засобами і методами фізичної культури; знання основ фізичного виховання різних верств населення; стійка навичка до щоденних занять фізичними вправами у різноманітних раціональних формах; поінформованість про всі головні цінності фізичної культури і спорту.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є фізичний розвиток, функціональне удосконалення організму, навчання основним руховим навичкам, вмінням, для успішного виконання професійної діяльності

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів компетентностей:

К02 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Програмними результатами вивчення дисципліни є:

ПР20* Здатність вести здоровий спосіб життя та формувати фізичну культуру особистості.

ПР21* Враховувати при прийнятті рішень основні фактори впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля, охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Передумовами для вивчення дисципліни є шкільні предмети «Фізична культура».

Модуль 1. ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА

Змістовий модуль 1. ЛЕГКА АТЛЕТИКА

Тема 1. Вступ до навчальної дисципліни «Фізичне виховання».

Тема 2. Техніка бігу на короткі та середні дистанції.

Тема 3. Розвиток витривалості.

Тема 4. Техніка стрибків у довжину.

Змістовий модуль 2. СПОРТИВНІ ІГРИ

Тема 5. Основні положення та переміщення у спортивних іграх

Тема 6. Тактико – технічні дії в спортивних іграх.

Тема 7. Тактичні дії гравців в захисті. Тактичні дії гравців в нападі. Учбова гра (баскетбол).

Тема 8. Тактичні дії гравців в захисті. Тактичні дії гравців в нападі. Учбова гра (волейбол).

Модуль 2. РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ

Змістовий модуль 3. Гімнастика

Тема 9. Розвиток фізичних якостей.

Тема 10. Вправи для формування правильної постави.

Тема 11. Вправи на гімнастичній стінці.

Тема 12. Атлетична гімнастика.

Змістовий модуль 4. ЗПФ – ЗАГАЛЬНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА.

Тема 13. Профілактика травматизму під час занять ЗФП

Тема 14. Вправи для розвитку сили основних м’язових груп.

Тема 15. Удосконалення розвитку силових якостей.

Тема 16. Удосконалення фізичного розвитку, постави, головних життєво важливих рухових якостей.

Тема 17. Вправи для розвитку фізичних якостей, необхідних для підвищення функціональних можливостей.

Тема 18. Перевірка і оцінка рухових якостей (сила, витривалість, гнучкість, спритність).

Змістовий модуль 5. ППФП (ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА)

Тема 19. Особливості складання комплексів вправ професійно прикладної спрямованості.

Тема 20. Позитивний вплив вправ ППФП на організм.

Тема 21. Підведення підсумків навчального року.

Модуль 3. ВДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИЧНИМ ВИХОВАННЯМ

Змістовий модуль 6. ЛЕГКА АТЛЕТИКА

Тема 22. Загальнорозвиваючі та спеціальні легкоатлетичні вправи.

Тема 23. Стрибки у довжину. Розвиток стрибучості.

Тема 24. Повторення техніки бігу на короткі та середні дистанції.

Тема 25. Розвиток швидкісно-силової витривалості.

Тема 26. Спеціальні бігові та стрибкові вправи.

Тема 27. Удосконалення техніки стрибків у довжину з місця.

Змістовий модуль 7. СПОРТИВНІ ІГРИ

Тема 28. Вплив занять із спортивних ігор на розвиток фізичних якостей.

Тема 29. Організація та форми занять зі спортивних ігор.

Тема 30. Тактичні дії гравців в захисті. Тактичні дії гравців у нападі. Навчальна гра (футбол).

Тема 31. Удосконалення техніко-тактичної підготовки в баскетболі.

Тема 32. Удосконалення техніко-тактичної підготовки у волейболі.

Тема 33. Фізична та тактична підготовка воротарів у футболі.

Тема 34. Фізична та тактична підготовка воротарів у гандболі.

Тема 35. Командні дії у спортивних іграх. Тактика гри.

Модуль 4. ВДОСКОНАЛЕННЯ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ І ЗДІБНОСТЕЙ

Змістовий модуль 8. ГІМНАСТИКА

Тема 36. Удосконалення виконання вправ на гімнастичній стінці.

Тема 37. Використання прийомів страхування, допомоги і самострахування під час виконання гімнастичних вправ.

Тема 38. Удосконалення техніки атлетичної гімнастики.

Тема 39. Проведення занять з використанням фітбольних м’ячів.

Тема 40. Демонстрація термінологічних положень рук, ніг, тулуба, положень стоячи, сидячи, лежачи.

Тема 41. Удосконалення виконання гімнастичних вправ для формування правильної постави.

Змістовий модуль 9.ЗПФ – ЗАГАЛЬНА ФЗИЧНА ПІДГОТОВКА

Тема 42. Вправи на фізичний розвиток і поставу.

Тема 43. Позитивний вплив вправ ЗФП на організм.

Тема 44. Удосконалення вправ для розвитку сили основних м’язових груп.

Тема 45. Складання та проведення комплексів вправ загальної фізичної підготовки.

Тема 46. Перевірка і оцінка загальної фізичної підготовленості.

Змістовий модуль 10. ППФП (ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА)

Тема 47. Виховання фізичних якостей.

Тема 48. Засоби професійно-прикладної фізичної підготовки студентів.

Тема 49. Проведення комплексів вправ професійно-прикладної спрямованості.

Тема 50. Складання нормативів. Підведення підсумків.

Syllabus Координатор