Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура будівель і споруд |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (8 академічних годин), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни: надання студентам знань про основні закономірності образного вирішення різних типів архітектурних об’єктів з урахуванням природно-кліматичних, містобудівних, функціонально-планувальних та інших чинників формування й еволюції будівель і споруд, їх архітектурної композиції та образно-художнього вирішення.
Очікуваним результатом цього вивчення має стати формування у студентів знань та навичок які повинні забезпечувати високу художньо-естетичну якість професійної та повсякденної творчої діяльності (робота в містобудівному середовищі сучасних міських і сільських поселень, створення архітектурних об’єктів та комплексів різного призначення), а також формування творчого мислення.
Для досягнення очікуваних результатів навчання студенти повинні:
знати:
- характер впливу природно-кліматичних, містобудівних, функціонально-планувальних та інженерно-конструктивних вимог на розміщення та художньо-композиційне вирішення архітектурних об’єктів житлового та громадського призначення;
- прийоми та засоби раціонального архітектурно-конструктивного вирішення цивільних об‘єктів;
- основні закономірності образного вирішення різних типів архітектурних об’єктів;
- місце і роль соціально-економічних факторів у підвищенні ефективності функціонально-планувальних та об’ємно-просторових рішень різних типів об‘єктів;
- прийоми вирішення зовнішнього благоустрою та озеленення ділянки запроєктованого об’єкта;
вміти:
- застосовувати одержані знання та навички для оптимального розміщення цивільних об’єктів на обраній ділянці, а також найбільш раціонального вирішення їх функціонально-планувальної структури;
- використовувати досягнення науково-технічного прогресу у сфері конструкцій, будівельних та оздоблювальних матеріалів в проєктних рішеннях цивільних об’єктів;
- володіти методами передпроєктного і проєктного аналізу, архітектурно-конструктивними та художньо-композиційними навичками вирішення архітектури житлових та громадських об‘єктів;
- самостійно вирішувати генеральні плани архітектурних об’єктів різного призначення з урахуванням природно-кліматичних і містобудівних факторів, технологічних, транспортних, екологічних та інших вимог;
- творчо і грамотно вирішувати художньо-естетичні питання, пов‘язані з об’ємно-просторовою організацією цивільних об’єктів залежно від конкретних умов ділянки забудови та оточуючого середовища;
- поєднувати самостійний пошук художньо-естетичних засобів при проєктуванні архітектурних об‘єктів з обґрунтуванням їх соціально-економічної ефективності;
- аналізувати принципи і прийоми функціонально-планувальної і об’ємно-просторової організації житлових та громадських споруд;
- обирати конструктивну систему та вирішувати об’ємно-просторову та архітектурно-композиційну структуру житлової або громадської споруди з урахуванням основних чинників (соціально-демографічних, містобудівних, гігієнічних та ін.);
- проводити порівняльний аналіз варіантів рішень житлових та громадських споруд на основі кількісних та якісних показників.
Змістовий модуль 1. ДІЛОВА ГРА «КОНКУРС». СТВОРЕННЯ АРХІТЕКТУРНОГО ОБРАЗУ МОЛОДІЖНОГО ЦЕНТРУ ВІДПОВІДНО ДО ХУДОЖНЬОГО СИМВОЛУ КЛЮЧОВОГО СЛОВА.
Тема 1. Місце і роль ділової гри «Конкурс» в опануванні навчальної дисципліни «Евристичні методики проектування в галузі архітектури будівель і споруд». Художньо-образні характеристики ключового слова.
Цілі і завдання навчальної дисципліни, термінологічні поняття, особливості впливу семантики ключового слова на художньо-образні характеристики архітектурного об’єкта (молодіжного центру). Вимоги до визначення конкурсних підгруп студентів та вибору керівників цих підгруп, їх обов’язки та права. Умови виконання конкурсних проектних пропозицій на кожному етапі та отримання диференційованого заліку. Обговорення художнього образу за мотивами ключового слова, що обрано кожною конкурсною підгрупою (1 і 2) окремо на першому аудиторному занятті. Цілі та завдання клаузури № 1, склад креслень, вимоги до графічного виконання та оформлення.
Практичне заняття № 1.
Тема 2. Взаємозв’язок містобудівного середовища та художнього образу ключового слова і архітектурного об’єкта.
Виконання, обговорення та оцінювання клаузури № 1. «Генеральний план архітектурного об’єкта (молодіжного центру) з благоустроєм і озелененням ділянки. Цілі, завдання та умови виконання клаузури № 2.
Практичні заняття № 2, 3.
Тема 3. Функціонально-планувальна організація архітектурного об’єкта.
Захист, обговорення та оцінювання клаузури 2.Плани, розрізи, фасади та перспективи зображення архітектурного об’єкта з експлікацією та площею приміщень, з вертикальними відмітками та антуражем. Цілі, завдання та умови виконання варіантів ескіз-ідей (не менше 2-х альтернативних варіантів). Розроблення варіантів ескіз-ідеї (не менше двох). Захист, обговорення та погодження кращого варіанту ескіз-ідеї архітектурного об’єкта до розроблення ескізу з урахуванням зауважень та побажань, висловлених під час обговорення варіантів ескіз-ідей. Цілі, завдання та вимоги до виконання ескізу архітектурного проекту.
Практичні заняття № 4, 5, 6, 7.
Тема 4. Основні закономірності формування об’ємно-просторової композиції архітектурного об’єкта. Соціально-естетичні та нормативні вимоги до архітектурного вирішення обраного об’єкта. Розроблення ескізу архітектурного об’єкта. Захист, обговорення та затвердження ескізу архітектурного об’єкта до виконання начисто з урахуванням зауважень та побажань, висловлених під час обговорення ескізу. Цілі, завдання та вимоги до виконання проектних пропозицій архітектурного об’єкта (молодіжного центру). Ознайомлення з правилами та умовами оцінювання результатів ділової гри «Конкурс». Перехресне оцінювання проектних пропозицій, виконаних студентами різних конкурсних підгруп. Експертне оцінювання проектних пропозицій різних підгруп і кожного студента викладачем. Визначення рейтингової оцінки конкурсних підгруп і кожного студента за середніми показниками між оцінками студентів і викладача, одержання диференційованого заліку з урахуванням призових місць (I, II і III) найбільш талановитих студентів.
Практичні заняття № 8, 9, 10, 11, 12.