Навчальний курс 191 1ММ2 Художнє конструювання культурного ландшафту

Освітній рівень Другий (магістерський)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 19 Будівництво і архітектура
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Дизайн архітектурного середовища
Обсяг дисципліни 5 кредитів (150 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (28 академічних годин), практичні та семінарські заняття (24 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік

Навчальна дисципліна має на меті розкрити студентам концепцію конструювання культурного ландшафту як творчої діяльності, пов’язаної з формуванням предметно-просторового середовища міста та суспільства засобами ландшафтної архітектури.

Завдання дисципліни: на понятійному рівні опанування ознайомити здобувачів із типологією об’єктів культурного ландшафту, факторами, що впливають на їх формування; на фундаментальному рівні опанування ознайомити здобувачів із витоками художнього конструювання культурного ландшафту та їх основними засобами (пластикою рельєфу, рослинними формами, водними пристроями та малими архітектурними формами); на фундаментальному та прикладному рівнях опанування ознайомити здобувачів із різноманіттям композиційних прийомів художнього конструювання культурного ландшафту.

Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування у студентів таких компетентностей: здатності аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог; здатності розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проектування; здатності планувати і виконувати, як персонально, так і в команді,  наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.

Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована дана навчальна дисципліна, наступні: знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд,     в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування; забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного  середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища; знати й розуміти особливості й можливості регіональної будівельної бази й технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища,  оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.

Зміст дисципліни «Художнє конструювання культурного ландшафту»:

Тема 1. Вступ. Теоретичні аспекти і понятійний апарат дисципліни.

Тема 2. Витоки художнього конструювання культурного ландшафту.

Тема 3. Рельєф. Геопластика. Декоративні покриття.

Тема 4. Водні пристрої в ландшафті.

Тема 5. Рослинність: дерева, чагарники, квіткові насадження, газони.

Тема 6. Малі архітектурні форми в ландшафтних об’єктах.

Тема 7. Стиль в художньому конструюванні культурного ландшафту. Сучасні тенденції.

Тема 8. Композиційні прийоми художнього конструювання культурного ландшафту.

Тема 9. Колір в ландшафтних об’єктах

Тема 10. Специфіка деталей культурного ландшафту різноманітних зон міста.

Тема 11. Процес художнього конструювання культурного ландшафту. Засоби графічного виразу ландшафтних об’єктів.

Координатор Syllabus