Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни | 5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (28 академічних годин), практичні та семінарські заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті розкрити студентам концепцію конструювання культурного ландшафту як творчої діяльності, пов’язаної з формуванням предметно-просторового середовища міста та суспільства засобами ландшафтної архітектури.
Завдання дисципліни: на понятійному рівні опанування ознайомити здобувачів із типологією об’єктів культурного ландшафту, факторами, що впливають на їх формування; на фундаментальному рівні опанування ознайомити здобувачів із витоками художнього конструювання культурного ландшафту та їх основними засобами (пластикою рельєфу, рослинними формами, водними пристроями та малими архітектурними формами); на фундаментальному та прикладному рівнях опанування ознайомити здобувачів із різноманіттям композиційних прийомів художнього конструювання культурного ландшафту.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування у студентів таких компетентностей: здатності аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог; здатності розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проектування; здатності планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована дана навчальна дисципліна, наступні: знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування; забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища; знати й розуміти особливості й можливості регіональної будівельної бази й технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Зміст дисципліни «Художнє конструювання культурного ландшафту»:
Тема 1. Вступ. Теоретичні аспекти і понятійний апарат дисципліни.
Тема 2. Витоки художнього конструювання культурного ландшафту.
Тема 3. Рельєф. Геопластика. Декоративні покриття.
Тема 4. Водні пристрої в ландшафті.
Тема 5. Рослинність: дерева, чагарники, квіткові насадження, газони.
Тема 6. Малі архітектурні форми в ландшафтних об’єктах.
Тема 7. Стиль в художньому конструюванні культурного ландшафту. Сучасні тенденції.
Тема 8. Композиційні прийоми художнього конструювання культурного ландшафту.
Тема 9. Колір в ландшафтних об’єктах
Тема 10. Специфіка деталей культурного ландшафту різноманітних зон міста.
Тема 11. Процес художнього конструювання культурного ландшафту. Засоби графічного виразу ландшафтних об’єктів.