Освітній рівень | Другий (магістр) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Містобудування |
Обсяг дисципліни | 6 кредитів (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції – 20 академічних годин, практичні – 12 академічних годин |
Форма контролю | Диференційований залік, екзамен |
Навчальна дисципліна відноситься до вибіркових компонент освітньо-професійної програми «Містобудування».
Мета: Надання студентам знань та умінь, що дозволяють розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері містобудівного проектування, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурно-містобудівних теорій та методів, засобів суміжних наук, на основі законодавчих та нормативних документів. Ознайомити студентів з проектуванням містобудівних об’єктів на місцевому рівні.
Завдання: навчання прийомам творчого проектування містобудівних об’єктів в умовах реконструкції:
-функціональне зонування території малого міста, розрахунки перспективної потреби територій населеного пункту, об’єктів обслуговування, виробничої бази, ін.
-вивчення законодавчих і нормативних вимог до проектування в умовах реконсрукції, вміння використання та врахування у містобудівному проектуванні раніше розробленої містобудівної документації, а саме Схеми планування території Полтавської області, Історико-архітектурного опорного плану, Зони охорони та режими використання територій об’єктів культурної спадщини.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких загальних фахових компетентностей, як: Компетентностей - Прагнення до збереження навколишнього середовища. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Спеціальних (фахових) компетентностей, як: Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. Здатність аналізувати, розробляти а впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. Здатність розробляти завдання на архітектурно-просторове планування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування. Здатність планувати і виконувати проектні роботи та прикладні дослідження у сфері архітектури та містобудування. Здатність застосовувати інформацію законодавчих документів, державних будівельних норм і правил у сфері архітектури, містобудування, ландшафтного проєктування, проведення робіт щодо реконструкції.
Навчальна дисципліна складається з двох модулів:
Змістовий модуль 1. Генеральний план населеного пункту (в умовах реконструкції малого міста) на реальній основі (на прикладі малих міст Полтавської області)
Тема1. Проведення передпроектного аналізу.
Видача завдання на розроблення містобудівного проекту. Мета і зміст містобудівного проекту, склад креслень, терміни виконання, структура і зміст реферату. Огляд літератури.
Світовий практичний досвід та сучасні тенденції у проєктуванні містобудівних об’єктів в умовах реконструкції. Академічна доброчесність та етика академічних взаємовідносин. Семінар з теми архітектурного проекту. Збір вихідних даних, Схема планувальних обмежень.
Додатковий збір вихідних даних, вивчення проектів-аналогів. При необхідності – обстеження ділянки проектування в натурі.
Розрахунок території проектування, складання завдання на проектування.
Практичне заняття № 1,2,3,4.
Тема 2. Розроблення ескізу (не менше від 2-3 -х варіантів) проектованого об’єкта, виконання креслень проекту.
Клаузура № 1«Функціонально-планувальне вирішення генерального плану». Самостійний пошук функціонально-планувального вирішення об’єкта з урахуванням планувальних обмежень та визначених основних функціональних зон та планувальних елементів.
Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, складу функціональної організації території та планувальної структури.
Клаузура № 2 «Розроблення ескізу функціонально-планувальної структури генерального плану малого міста у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків.
Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, вибір основного вирішення функціонально-планувальної структури, системи громадських центрів та ліндшафтно-рекреаційних територій, пошук композиційного рішення.
Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення об’єкта проектування. Завершення розроблення ескіз-ідеї, її графічне оформлення, доопрацювання зауважень, огляд рефератів з аналогами.
Затвердження ескізу на основі порівняльного аналізу варіантів розроблення всіх розділів. Оцінка реферату.
Виконання креслень проекту, відповідно до Завдання на проектування.
Практичне заняття № 5-16.
Змістовий модуль 2. План зонування території міста на реальній основі (на прикладі малих міст Полтавської області), відповідно до розробленого Генерального плану міста (модуль1).
Тема1. Проведення передпроектного аналізу.
Видача завдання на розроблення містобудівного проекту. Мета і зміст містобудівного проекту, склад креслень, терміни виконання, структура і зміст реферату. Огляд літератури.
Світовий практичний досвід та сучасні тенденції у проєктуванні містобудівних об’єктів на місцевому рівні.
Академічна доброчесність та етика академічних взаємовідносин. Семінар з теми архітектурного проекту. Збір вихідних даних, Схема планувальних обмежень.
Додатковий збір вихідних даних, вивчення проектів-аналогів. При необхідності – обстеження ділянки проектування в натурі.
Практичне заняття № 1,2.
Тема 2. Розроблення ескізу (не менше від 2-3 -х варіантів) проектованого об’єкта, виконання креслень проекту.
Клаузура № 1«Функціонально зонування території проектування». Розроблення фенкціонального зонування території міста, відповідно до розробленого генерального плану з урахуванням планувальних обмежень та визначених основних функціональних зон та планувальних елементів.
Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, складу функціональної організації території та планувальної структури.
Клаузура № 2 Розроблення ескізу Зонування території міста, проведення необхідних розрахунків.
Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, вибір основного вирішення функціонально-планувальної , конструктивної структури об’єкту проектування, пошук композиційного та стилістичного рішення.
Визначення переважних та супутніх видів використання земель в межах територіальних зон.
Затвердження ескізу. Оцінка реферату.
Виконання креслень проекту, відповідно до Завдання на проектування.
Практичне заняття № 3-15.