Навчальний курс 191 1ММ5 Евристичні методики проєктування в галузі архітектури будівель та споруд

Освітній рівень Перший (бакалавр)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 19 Будівництво і архітектура
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Архітектура та містобудування
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (8 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік

Навчальна дисципліна  відноситься до вибіркових компонент освітньо-професійної програми підготовки магістра «Містобудування» і має на меті надання студентам знань про основні закономірності образного вирішення різних типів архітектурних об’єктів з урахуванням природно-кліматичних, містобудівних, функціонально-планувальних та інших чинників формування й еволюції будівель і споруд, їх архітектурної композиції та образно-художнього вирішення.

Вивчення дисципліни спрямоване на формування таких загальних та фахових компетентностей, як: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами інших галузей знань/ видів економічної діяльності). Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких та мультидисциплінарних контекстах. Здатність до проектного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.  Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.  Здатність до участі у творчому співробітництві із фахівцями суміжних інженерно-технічних спеціальностей, з економістами, геодезистами, землевпорядниками, замовниками управлінцями при розробці, узгоджені і публічному обговоренні містобудівних проєктів і пропозицій з реконструкції та реставрації.

Навчальна дисципліна складається з двох змістовних модулів:

Змістовий модуль 1. ТЕОРІЯ ТВОРЧОСТІ

Тема 1. Вступ. Загальні принципи вирішення творчих проблем

Цілі і завдання навчальної дисципліни, термінологічні поняття. Критерії творчості, рівні творчості. Асоціативність, системність, фрактальність. Методи моделювання/пошуку нових рішень. Загальні принципи вирішення творчих проблем.

Практичне заняття № 1.

Змістовий модуль 2. ЕВРИСТИЧНІ МЕТОДИКИ ПРОЄКТУВАННЯ В ГАЛУЗІ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ

Тема 2. Неформальне проектування у професійній діяльності архітектора та просторового планувальника.

Види освіти. Неформальна освіта. Місце неформального планування в містобудуванні. Неформальне планування, як стимулятор креативності у творчому процесі. Тактичний урбанізм. Пошук вирішення творчих задач. Розробка пропозицій м’якого підходу трансформації міського середовища.

Основи ділового спілкування та психологічні аспекти міждисциплінарної комунікації. Ділова гра «архітектурно- містобудівна рада/громадські слухання, щодо вирішення архітектурно-містобудівних задач».

Практичні заняття № 2-5.

Тема 3. Евристичні методи містобудівного аналізу.

Загальні евристичні методи містобудівного аналізу та творчого пошуку. Метод «карти Нолі». Метод «взяти найкраще». Метод SWOT-аналізу.

Практичні заняття № 6-10.

Тема 4. Процеси залучення у архітектурно-містобудівній діяльності. Архітектурні конкурси та конкурси розвитку територій.

Процеси залучення у архітектурно-містобудівній діяльності. Фасилітація громадських обговорень. Методи фокусування та фіксації громадської думки підчас неформальних та публічних заходів.

Архітектурні конкурси та конкурси розвитку територій, типи та види. Важливість проведення архітектурних конкурсів. Психологія участі в архітектурно-містобудівних конкурсах. Ділова гра «організація архітектурно-містобудівного конкурсу»

Практичні заняття № 11-12

Координатор Syllabus