Освітній рівень | Перший (бакалавр) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 6 кредити (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (- академічні години), практичні заняття (62 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань та умінь, що дозволяють розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері просторової організації загальноміського парку, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Ознайомити студентів з проектуванням предметно-просторового відкритого архітектурного середовища, обумовленого природними даними, і сформованими засобами декоративного озеленення, геопластики, малих архітектурних форм, різноманітних водних приладів, декоративного покриття, освітлення; поглибити професійну підготовку в області ландшафтного дизайну архітектурного середовища.
Завдання: оволодіння уміннями критичного мислення при проектуванні загальноміського парку, вивчення принципів та методів ведення проектування елементів відкритого простору міського середовища задля розв’язання питань пошуку естетичності та функціональності ландшафтних територій.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких Загальних фахових компетентностей, як ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких фахових предметних компетентностей як СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природнокліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурномістобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК13. Здатність до розробки архітектурномістобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків.
Навчальна дисципліна складається з двох змістовних модулів:
Змістовий модуль 1. Загальноміський парк в планувальній структурі міста.
Система озеленення міста, як ключовий елемент загального планувально-просторового вирішення міста. Вплив на мікрокліматичні характеристики функціонування міста. Чинники вибору місця для загальноміського парку.
Тема 1. Система озеленення міста
Проведення аналізу наявної системи озеленення міста. Попередні обчислення потреби загальноміських озеленених територій, у тому числі загальноміського парку. Оцінка повноти вихідних даних. Виконання передпроектного аналізу ділянки проектування.
Клаузура №1 «Система озеленення міста. Пофакторний аналіз ділянки проектування (містобудівний, географічний, соціальний, естетичний, тощо)
Практичні заняття № 1,2
Тема 2. Функціонально-типологічний передпроектний аналіз. Функціональне зонування загальноміського парку. Варіативний підхід
Обговорення результатів виконання клаузури №1. Уточнення завдань та повноти вихідних матеріалів.
Функціонально - планувальне вирішення загальноміського парку. Формування композиційної схеми організації парку
Практичні заняття № 3-5.
Змістовий модуль 2. Ландшафтна організація загальноміського парку та його елементів.
Тема 3. Ескізне проектування схеми генерального плану загальноміського парку.
Деталізація концепції планувальної структури загальноміського парку. Розробка системи доріжок (головна, другорядна, велосипедна, декоративна, тощо) та дендрологічного рішення парку. Паспорт озеленення по порам року. Композиційна організація системи озеленення загальноміського парку. Уточнення балансу території парку. Розрахунок номенклатури капітальних та тимчасових елементів функціональних зон парку.
Практичні заняття № 6-13
Тема 4. Детальний план ландшафтної організації фрагменту парку.
Детальна розробка функціонального елементу парку, з деталізацією благоустрою. Конкретизація вирішення планшету землі, геопластики, освітлення, озеленення, малих архітектурних форм, тощо.
Організація місць для відпочинку та дозвілля за різними типологічними ознаками. Розробка розрізів, розгорток, замальовок та перспективи. Розрахунок балансу території ділянки та техніко-економічних показників по парку
Практичні заняття № 14-21
Тема 5. Організація вхідних груп парку.
Організація вхідних груп до загальноміського парку: дендрологічні, колористичні та тактильні рішення. Виконання замальовок та розгортки по вулиці.
Практичні заняття № 22,23
Тема 6. Графічне оформлення проекту, складання пояснювальної записки, захист проекту.
Розробка макету презентації проекту загальноміського парку. Пошук кольорового рішення, подачі розгорток та перспективи, тощо. Підбір шрифтового оформлення проекту Виконання архітектурного проекту з урахуванням нормативних вимог та завдання на проектування; розроблення окремих елементів ескізної документації, складання пояснювальної записки. Огляд креслень з перевіркою дотримання вимог нормативних документів, щодо оформлення проектної документації. Захист архітектурного проекту. Виставка проектів з їх аналізом. Рефлексія/ підбиття підсумків.
Практичні заняття № 24-31