Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних годин), практичні заняття (12 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань про актуальні проблеми формування естетичних якостей міського середовища, його історичного розвитку та постійних змін, а також навичок врахування містобудівних, функціонально-планувальних, конструктивних та інших чинників цих змін.
Завдання дисципліни: на понятійному рівні опанування ознайомити студентів із різноманіттям об’єктів наповнення архітектурного середовища, що впливають на його естетичні якості; на фундаментальному рівні опанування ознайомити студентів із закономірностями формування гармонійного середовища та основними тенденціями розвитку дизайну предметного наповнення середовища; на прикладному рівні ознайомити студентів з прийомами вирішення задачі в процесі розробки пропозицій по архітектурно-художньому вирішенню конкретного середовищного об’єкту.
Очікується, що результати навчання студентів будуть відповідними вимогам освітньо-професійної програми. Згідно з якими студенти повинні:
знати:
- характер впливу містобудівних, функціонально-планувальних та інженерно-конструктивних вимог на розміщення та архітектурно-художнє вирішення об‘єктів предметного наповнення середовища;
- закономірності формування гармонійного середовища;
- особливості проектування окремих типів об’єктів предметного наповнення середовища;
- місце і роль зовнішнього благоустрою та малих архітектурних форм в архітектурному вирішенні об’єктів цивільного призначення;
- прийоми та засоби забезпечення архітектурно-художньої виразності різних типів об’єктів предметного наповнення середовища;
- основні закономірності образного вирішення різних типів об’єктів предметного наповнення середовища;
вміти:
- застосовувати одержані знання та навички для розміщення об‘єктів на обраній ділянці у відповідності до вимог їх функціонування, а також раціонального вирішення їх функціонально-планувальної структури;
- використовувати досягнення науково-технічного прогресу у сфері конструкцій, будівельних та оздоблювальних матеріалів в проектних рішеннях об‘єктів предметного наповнення середовища;
- володіти методами передпроектного і проектного аналізу, архітектурно-конструктивними та художньо-композиційними навичками вирішення об‘єктів предметного наповнення середовища;
- творчо і грамотно вирішувати художньо-естетичні питання, пов‘язані з об‘ємно-просторовою організацією цивільних об‘єктів залежно від конкретних умов ділянки забудови та оточуючого середовища;
- поєднувати самостійний пошук художньо-естетичних засобів при проектуванні архітектурних об‘єктів з обґрунтуванням їх соціально-економічної ефективності;
- аналізувати принципи і прийоми функціонально-планувальної і об’ємно-просторової організації об’єктів архітектури;
- проводити порівняльний аналіз варіантів дизайнерських рішень на основі кількісних та якісних показників.
Тема 1. Типи архітектурно-художніх виробів з металу (огорожі високі, огорожі низькі, штахети).
Тема 2. Конструктивні та архітектурно-композиційні рішення огорож різних типів.
Тема 3. Кіоски та особливості їх проектування.
Тема 4. Функціональні особливості та конструктивні рішення зупинок громадського транспорту.
Тема 5. Основні підходи до проектування паркових лав.
Тема 6. Паркові альтанки.
Тема 7. Фонтани в міському середовищі, особливості їх розміщення та проектування
Тема 8. Монументи в міському середовищі.