Навчальний курс 191 2ММ4 Планувальна організація рекреаційної зони з розробленням рекреаційного об’єкту

Освітній рівень Другий (магістр)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 19 Будівництво і архітектура
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Містобудування
Обсяг дисципліни 5 кредитів (150 академічних годин)
Види аудиторних занять

Лекції – 0 академічні години, практичні – 52 академічних годин

Форма контролю Диференційований залік

Навчальна дисципліна  відноситься до вибіркових компонент освітньо-професійної програми «Містобудування».

Мета: Надання студентам знань та умінь, що дозволяють розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері містобудівного проектування, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурно-містобудівних теорій та методів, засобів суміжних наук, на основі законодавчих та нормативних документів. Ознайомити студентів з проектуванням містобудівних об’єктів на місцевому рівні.

 

Завдання: навчання прийомам творчого проектування містобудівних об’єктів в умовах реконструкції:

  • функціональне зонування території рекреаційної зони, розрахунки перспективної потреби територій рекреаційної зони, об’єктів обслуговування,  ін.
  • вивчення теоретичних і нормативних вимог до проектування рекреаційних зон, вміння використання та врахування у містобудівному проектуванні раніше розробленої містобудівної документації, а саме Схеми планування території Полтавської області, Генеральний план міста, ін.

 Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких загальних фахових компетентностей, як: Прагнення  до збереження  навколишнього середовища. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Знання та розуміння предметної області  та розуміння професійної діяльності. Здатність спілкуватися з представниками  інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

Спеціальних (фахових) компетентностей, як: Здатність інтегрувати знання та  розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих  середовищах за наявності неповної або обмеженої  інформації з урахуванням  аспектів  соціальної  та  етичної відповідальності. Здатність аналізувати, розробляти а впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних,  техніко-економічних вимог. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. Здатність розробляти завдання на архітектурно-просторове планування,  організовувати процес проєктування з  використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують  нових стратегічних підходів. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування. Здатність планувати і виконувати проектні роботи та  прикладні дослідження у сфері архітектури та містобудування. Здатність застосовувати інформацію законодавчих документів, державних будівельних норм і правил у сфері архітектури, містобудування, ландшафтного проєктування, проведення робіт щодо реконструкції.

 

Навчальна дисципліна складається з одного модулю:

Змістовий модуль 1. Планувальна організація рекреаційної зони з розробленням рекреаційного об’єкту на реальній основі (на прикладі рекреаційних зон Полтавської області)

Тема1. Проведення передпроектного аналізу.

Видача завдання на розроблення архітектурного проекту. Мета і зміст архітектурного проекту, склад креслень, терміни виконання, структура і зміст реферату. Огляд літератури.

Світовий практичний досвід та сучасні тенденції у рекреаційних зон та рекреаційних об’єктів . Академічна доброчесність та етика академічних взаємовідносин. Семінар з теми архітектурного проекту. Збір вихідних даних, Схема планувальних  обмежень.

Додатковий збір вихідних даних, вивчення проектів-аналогів. При необхідності – обстеження ділянки проектування в натурі.

Розрахунок території проектування, складання завдання на проектування.

Практичне заняття № 1,2,3,4.

Тема 2. Розроблення ескізу (не менше від 2-3 -х варіантів) проектованого об’єкта, виконання креслень проекту.

Клаузура № 1«Функціонально-планувальне вирішення об’єкта». Самостійний пошук функціонально-планувального вирішення об’єкта з урахуванням планувальних обмежень та визначених основних функціональних зон та планувальних елементів.

Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, складу функціональної організації території та планувальної структури.

Клаузура № 2 «Розроблення ескізу функціонально-планувальної структури об’єкта проектування у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків.

Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, вибір основного вирішення функціонально-планувальної , конструктивної структури об’єкту проектування, пошук композиційного та стилістичного рішення.

Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення об’єкта проектування. Завершення розроблення ескіз-ідеї, її графічне оформлення, доопрацювання зауважень, огляд рефератів з аналогами.

Затвердження ескізу на основі порівняльного аналізу варіантів розроблення всіх розділів. Оцінка реферату.

Виконання креслень проекту, відповідно до Завдання на проектування.

Практичне заняття № 5-15.

Координатор
Syllabus