Освітній рівень | Перший (бакалавр) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 9 кредити (270 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (6 академічних годин), практичні (семінарські) заняття (102 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Навчальна дисципліна має на меті професійну підготовку здобувачів вищої освіти до роботи із кольором, розвиток відчуття колірного тону, опрацювання принципів гармонізації кольорів, та опанування основ майстерності роботи із матеріалами.
Завдання дисципліни: вироблення у студентів умінь та набуття навичок закономірного поєднання об’ємів та просторів у цілісну, гармонійну архітектурну форму як в абстрактних теоретичних роботах, так і в прикладних композиціях із конкретно заданими функцією та стилістикою.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, як СК03 (усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн), СК06 (здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні), СК07 (усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, СК08 (усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів), СК09 (здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів), СК15 (здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів), СК16 (усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування).
Очікувані результати навчання з дисципліни. Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі: ПР11 (вміти застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проектуванні).
до очікуваного результату вивчення дисципліни можна віднести наступні фактори:
- Знати основні поняття, терміни професійної мови дисципліни;
- Формулювати та критично осмислювати основні засади, принципи та правила дисципліни;
- Застосовувати основні принципи при виконання поставлених задач;
- Знати основні теорії та гармонізації кольору;
- Вміти використовувати матеріали;
- Вміти систематизувати та аналізувати;
- Використовувати результати творчого спілкування з фахівцями суміжних спеціальностей в розробці комплексних архітектурно-містобудівних проектів;
- Реферувати літературу, робити повідомлення і презентації для професійної аудиторії і спільноти мешканців й управлінців з метою пропагування сучасних ідей гуманізації й гармонізації архітектурно-містобудівного середовища;
- Продемонструвати спроможність виконання у встановлений термін всіх етапів і стадій роботи з дисципліни.
Навчальна дисципліна складається з двох модулів:
Модуль 1 «Основи кольорознавства»
(лекції 2 - години, практичні (семінарські) – 24 години):
Змістовий модуль 1. Основи кольорознавства. Характеристика кольорує
Тема 1. Колір.
Практичне заняття 1. Шкала світлоти (перший етап).
Практичне заняття 2. Шкала світлоти (другий етап).
Практичне заняття 3. Спектральне коло
Тема 2. Характеристика та контраст кольору.
Практичне заняття 4. Характеристика та контраст кольору.
Змістовий модуль 2. Основи кольорознавства. Гармонія кольору.
Тема 3. Гармонія кольору.
Практичне заняття 5. Двоколірна гармонія.
Практичне заняття 6. Триколірна та розділена гармонія.
Практичне заняття 7. Квадратна та прямокутна гармонія.
Практичне заняття 8. Альтернативна та аналогова гармонія.
Практичне заняття 9. Гармонізація кольорів за системою Брюкке.
Тема 4. Гармонізація кольорів на задану тему (підсумкова робота).
Практичне заняття 10-12. Три етапи.
Модуль 2. «Основи кольорознавства»
Змістовий модуль 3. Площинні графічні роботи з композиції.
Тема 1. Вступ. Поняття архітектурної композиції.
Практичні заняття 1. Клаузура «Тварина».
Практичне заняття 2. Клаузура «Професія».
Практичне заняття 3. Клаузура «Звуки».
Змістовий модуль 4. Результуюча площинна композиція.
Тема 2. Складові частини композиції.
Практичне заняття 4. Розгляд та затвердження ескіз-ідеї площинної композиції.
Практичне заняття 5. Виконання ескізу в олівці та гуаші.
Практичне заняття 6. Виконання ескізу в олівці та гуаші.
Практичне заняття 7. Затвердження ескізу площинної композиції. Виконання начисто в олівці та гуаші.
Практичне заняття 8. Затвердження ескізу площинної композиції. Виконання начисто в олівці та гуаші.
Практичне заняття 9. Затвердження ескізу площинної композиції. Виконання начисто в олівці та гуаші.
Змістовий модуль 5. Тримірна композиція. Макет.
Тема 3. Форма і простір. Особливості зорового сприйняття обємно-просторових утворень.
Практичне заняття 10. Вибір та затвердження ідеї фронтальної композиції. Розробка ескізу фронтальної композиції.
Практичне заняття 11. Затвердження ескізу фронтальної композиції.
Практичне заняття 12. Виконання ескізу в олівці та гуаші.
Практичне заняття 13. Вибір та затвердження ідеї об’ємної композиції. Розробка ескізу об’ємної композиції.
Практичне заняття 14. Затвердження ескізу об’ємної композиції.
Практичне заняття 15. Вибір та затвердження ідеї глибинної композиції. Розробка ескізу глибинної композиції.
Практичне заняття 16. Оцінка трьох ескізів тримірної композиції і вибір оптимального для виконання чистового макету.
Практичне заняття 17. Виконання чистового макету.
Практичне заняття 18. Виконання чистового макету. Здача макету тримірної композиції. Аналіз виконаних робіт.
Координатор Савченко Тетяна Координатор Лугова Ірина Координатор Макуха Олена Syllabus