Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’якова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Самостійна робота (90 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна практика (живописна) є складовою частиною підготовки фахівців із спеціальності 191 Архітектура та містобудування.
Мета: навчальної практики (живописна) є ознайомлення здобувачів вищої освіти зі специфікою майбутнього фаху, отримання ними первинних професійних умінь і навичок, а також відповідної робітничої професії. Навчальна практика проводитиметься на визначених об’єктах м. Полтави для надання студентам знань із знайомства із архітектурними стилями, їх композиційними особливостями та архітектурними й декоративними деталями; оволодіння засобами та прийомами зображення архітектурного середовища, вдосконалення графічної та живописної майстерності в умовах пленеру, та опрацювання в подальшому пленерного матеріалу.
Завдання: надання студентам знань про розвиток професійного сприйняття архітектурного середовища, розширення та поглиблення знань, одержаних у процесі вивчення архітектурного проектування та на лекціях з «Історії архітектури», опанування пластичної мови архітектури; закріплення і вдосконалення набуття знань із рисунка, живопису, архітектурного проектування щодо принципів зображення архітектурних об’єктів; розвинення навичок цілісного сприйняття і аналізу натури, вміння визначати характеристики освітлення, колірного тону, контрасту, просторового віддалення; розвинення творчого підходу – здатність створювати композиційно виразні рішення в етюдах і зарисовках з натури.
У результаті вивчення навчальної практики здобувач освіти має
знати:
- основні історичні етапи розвитку міста Полтава; пам’ятки архітектури на терені міста; прізвища видатних архітекторів міста;
- композиційні особливості основних архітектурних стилів: класицизму, українського бароко, модерну;
- принципи і методи зображення архітектурного і природного середовища з виявленням пластичних, колористичних та структурних характеристик;
вміти:
- давати стилістичну оцінку тому чи іншому архітектурному об’єкту;
- професійно досліджувати архітектурне середовище;
- зображувати різноманітні просторові об’єкти за законами перспективи;
- правильно визначати пропорції, масштаб, структуру, тональні і колористичні характеристики зображуваних об’єктів.
Проходження навчальної практики спрямоване на формування таких спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, як:
Загальними компетентностями є:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК09. Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для відпочинку та ведення здорового способу життя.
Спеціальними компетентностями є:
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проєктування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Формулювання результатів проходження навчальної практики (живописна) базується на результатах, визначених освітньою програмою (програмних результатах навчання), відповідно до матриці відповідності програмних результатів ОПП.
Програмні результати практики за ОПП:
ПР01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища.
ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
Навчальна практика (живописна) складається з двох змістових модулів:
Змістовий модуль 1. ЖИВОПИСНА ПРАКТИКА
Тема 1. Етюд архітектурного об’єкту
Вирішення етюду архітектурного об’єкту.
Вирішення етюду фрагменту архітектурного об’єкту.
Тема 2. Етюд антуражу
Етюд паркової зони.
Архітектурний об’єкт в антуражі.
Тема 3. Простір
Пріоритет об’єктів у просторі:
Пріоритет першого плану.
Пріоритет другого плану.
Пріоритет третього плану.
Тема 4. Колорит
Пріоритет об’єктів у просторі із вирішенням власного колориту:
Пріоритет першого плану.
Пріоритет другого плану.
Пріоритет третього плану.
Архітектурний об’єкт у складному просторі з вирішенням антуражу і стафажу.
Підготовка звіту.
Змістовий модуль 2. ОЗНАЙОМЧА ПРАКТИКА
Тема 5. Особливості архітектурного стилю бароко
Етюд архітектурного об’єкту.
Тема 6. Особливості архітектурного стилю класицизм
Етюд архітектурного об’єкту змішана техніка.
Тема 7. Особливості архітектурного стилю модерн
Етюд архітектурного об’єкту та окремих його частин.
Еклектика та стилізація
Етюд архітектурного об’єкту та окремих його частин.
Національний романтизм
Етюди архітектурних об’єктів.
Координатор Острогляд Олена Координатор Макуха Олена Координатор Лугова Ірина Координатор Савченко Тетяна Syllabus