Освітній рівень | Перший (бакалавр) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (36 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни –надання студентам знань про закономірності формування й розвитку різних типів громадських будівель і споруд.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування у студентів наступних компетентностей: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності, вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів), здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій,використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; здатність дотримуватися вимог законодавства,будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд; усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів; здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проектів; здатність до участі в підготовці архітектурнопланувальних завдань на проєктування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурносередовищних і ландшафтних проектів; усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва; усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проектування; знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Очікувані результати навчання з дисципліни : вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово, знати основні засади та принципи архітектурно - містобудівної діяльності, оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проектування, застосовувати основи теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування, збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень, знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування, застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища, виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проектів, забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проектуванні, розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
Змістовий модуль 1. ТИПОЛОГІЯ ГРОМАДСЬКИХ БУДИНКІВ Й СПОРУД РІЗНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ.
Тема 1. Соціально-економічні та функціональні основи проектування громадських будинків і споруд.
Тема 2. Заклади освіти.
Тема 3.Установи охорони здоров’я, санаторно-курортні та оздоровчі.
Тема 4. Спортивні й фізкультурно-оздоровчі заклади.
Тема 5. Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади, установи культури й мистецтва. Кінотеатри і клуби. Театрально-концертні будинки та цирки. Музеї та виставкові зали.
Тема 6. Підприємства торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування.
Тема 7. Організації та установи управління, кредитно-фінансові установи. Тема 8. Готелі.
Тема 9. Транспортні будинки та споруди, призначені для обслуговування пасажирів.
Тема 10. Багатофункціональні будинки та комплекси.