Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’якова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Архітектура та містобудування |
Обсяг дисципліни | 8 кредити (240 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Практичні заняття (96 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань про розуміння конструктивної та графічної основи зображуваних об’єктів, аналіз їх будови, уявне моделювання форми, знаходження оптимальних варіантів композиції у рисунку; формування просторового сприйняття й уяви, технічна реалізація зображуваних об’єктів.
Завдання: вироблення у здобувачів умінь опанування принципів створення реалістичного та стилізованого зображення на площині; розуміння законів побудови форми об’єкту і застосування їх у практичній роботі над рисунком шляхом виконання систематичних вправ; розуміння цілісності зображення; оволодіння принципом роботи від загального до деталі, вміння деталізувати, не руйнуючи цілого; вміння вірно визначати тональні і колірні відношення; практичне застосування графічних і живописних умінь; вміння застосовувати засоби, які підкреслюють найбільш характерні особливості зображуваних об’єктів, що сприятиме найбільшій виразності рисунку.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, як ЗК01 (знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності), ЗК02 (вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми), ЗК03 (здатність до адаптації та дії в новій ситуації), ЗК07 (здатність приймати обґрунтовані рішення), ЗК08 (навички міжособистісної взаємодії), ЗК09 (здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні), СК02 (Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування), СК04 (Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд), СК05 (здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування), СК06 (здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні), СК07 (усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів), СК08 (усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів), СК09 (здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів), СК10 (здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань на проєктування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів), СК12 (усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні), СК13 (здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків), СК14 (усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва), СК15 (здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів), СК16 (усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування).
Важливим фактором підготовки здобувача вищої освіти є досягнення запланованих результатів навчання шляхом засвоєння відповідних модулів дисципліни «Рисунок».
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі: ПР01 (вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово), ПР04 (оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування), ПР06 (збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень), ПР07 (застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування), ПР08 (знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування), ПР09 (розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів), ПР10 (застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні), ПР11 (застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні), ПР12 (застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища), ПР13 (виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів), ПР14 (обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів), ПР15 (забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні), ПР16 (розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури), ПР17 (застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів), ПР19 (організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища).
Навчальна дисципліна складається з чотирьох змістових модулів:
Змістовий модуль 1. ФОРМА. ПРОСТІР
Тема 1. Лінійно-конструктивний рисунок за уявою
Практичне заняття №1-2: Вступ. Лінійно-конструктивний рисунок кубів у просторі.
Практичне заняття №3: Лінійно-конструктивний рисунок стрічки у просторі.
Тема 2. Геометричні тіла
Практичне заняття №4-6: Геометричні тіла. Рисунок постановки із геометричних тіл.
Тема 3. Геометричний простір
Практичне заняття №7-9: Геометричний простір. Композиційно-творча робота.
Змістовий модуль 2. ОБ’ЄКТ
Тема 4. Об’єкт у довкіллі
Практичне заняття №10: Рисунок стільця у різних положеннях.
Практичне заняття №11-12: Рисунок постановки із стільцем.
Змістовий модуль 3. ПЕРСПЕКТИВА
Тема 5. Інтер’єр
Практичне заняття №13: Швидкі конструктивні, лінійні зарисовки інтер’єру.
Практичне заняття №14: Графічні зарисовки інтер’єру.
Практичне заняття №15-16: Рисунок інтер’єру.
Практичне заняття №17-18: Рисунок інтер’єру зі сходами.
Змістовий модуль 4. ДОВКІЛЛЯ
Тема 6. Довкілля
Практичне заняття №19-21: Композиційно-графічна робота «Моє місто».
Практичне заняття №22-24: Графічний інтер’єр музею.