Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма |
Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (28 академічних годин), практичні заняття (14 академічних годин) |
Форма контролю |
Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті формування у студентів знань та навичок методичних основ проектування інтер’єрів приміщень цивільних будівель. Освоєння студентами необхідних теоретичних та практичних знань, які сприяють вмінню творчо вирішувати завдання розроблення інтер’єрів.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких компетентностей як: здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування. Здатність планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики. Знання та розуміння особливостей використання сучасних будівельних матеріалів і технологій при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі: мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур; забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища; приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики; обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні; здійснювати авторський нагляд за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування; аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування; планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики; Здійснювати науково-дослідну діяльність, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо; знати й розуміти особливості й можливості регіональної будівельної бази й технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Тема 1. Введення в курс «Теоретичні аспекти формування інтер’єру».
Тема 2. Методика проєктування інтер’єру.
Тема 3. Вимоги, що визначають шляхи оптимізації в проєктуванні інтер’єру.
Тема 4. Формування інтер’єру громадської будівлі.
Тема 5. Формування інтер’єру житлового простору.
Тема 6. Теоретичні аспекти сучасних стилів та тенденції в інтер’єрі.
Тема 7. Дизайн середовища існування людей з особливими потребами.
Тема 8. Теоретичні передумови формування екологічного підходу в дизайні сучасних інтер’єрів.
Тема 9. Інноваційні підходи та технології формування сучасного інтер’єру.