Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма |
Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни |
6 кредити (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (34 академічних годин), практичні заняття (28 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Навчальна дисципліна освоєння студентами теоретичних і практичних знань в галузі проєктування інтер’єру згідно із соціальними, художніми й економічними вимогами часу. Здобуття необхідних теоретичних та практичних навиків, які сприяють вмінню творчо вирішувати завдання проєктування інтер’єрів приміщень.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких компетентностей як: здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування. Здатність планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики. Знання та розуміння особливостей використання сучасних будівельних матеріалів і технологій при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі: мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур; забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища; приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики; обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні; здійснювати авторський нагляд за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування; аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування; планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики; Здійснювати науково-дослідну діяльність, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо; знати й розуміти особливості й можливості регіональної будівельної бази й технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Змістовий модуль 1. ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ.
Тема 1. Введення в курс «Дизайн інтер’єру». Теоретичні аспекти.
Тема 2. Етапи виконання дизайн-проекту інтер’єру. Проєктна документація.
Тема 3. Основні положення композиційної організації інтер’єру.
Тема 4. Роль освітлення у формуванні комфортного штучного середовища.
Тема 5. Проектування кольорового середовища інтер’єру.
Тема 6. Елементи доступності та універсального дизайну в інтер’єрі.
Тема 7. Підбір та розрахунок оздоблювальних матеріалів в дизайні інтер’єру.
Тема 8. Екологічні аспекти формування дизайну інтер’єру.
Тема. 9. Засоби формування оптичних ілюзій у дизайні інтер’єру.
Тема 10. Інноваційні напрямки розвитку дизайну інтер’єру.
Змістовий модуль 2. ТИПОЛОГІЯ ІНТЕР’ЄРІВ
Тема 11. Особливості вирішення інтер’єрів громадських будівель.
Тема 12. Теоретичні аспекти проектування інтер’єру житла.
Тема 13. Особливості ергодизайну виробничих приміщень.
Змістовий модуль 3. СТИЛІ В ІНТЕР’ЄРІ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ.
Тема 14. Стилі в дизайні інтер’єру: від історичних стилів до першої половини ХХ ст. Етностилі.
Тема 15. Стилі в дизайні інтер’єру ІІ половини ХХ століття – початку ХХІ століть.