Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма |
Дизайн архітектурного середовища |
Обсяг дисципліни |
11 кредитів (330 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
Практичні заняття (1 семестр – 42 годин; 2 семестр - 74 години) |
Форма контролю |
1 семестр – диференційований залік; 2 семестр – екзамен |
Мета навчальної дисципліни: формування у майбутніх фахівців умінь та компетенцій для забезпечення знань з методичних основ архітектурно-дизайнерського проєктування шляхом послідовного оволодіння засобами, методами та прийомами дослідницької та проєктної роботи.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів загальних та фахових компетентностей:
Інтегральні компетентності: здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
Загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою якісно, так і письмово.
ЗК03. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань(мотивів).
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Спеціальні (фахові) компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК 02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно- етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування.
СК06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.
СК12. Здатність планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.
СК13. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо.
СК14. Знання та розуміння особливостей використання сучасних будівельних матеріалів і технологій при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Архітектурно-дизайнерське проєктування» є:
РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
РН02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур.
РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування.
РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища.
РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень.
РН11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики.
РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів.
РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
РН15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
РН16. Планувати і виконувати, як персонально, так і в команді, наукові та прикладні дослідження у сфері дизайну архітектурного середовища, дотримуючись кодексу професійної етики.
РН17. Здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти, спрямовану на роз’яснення та втілення принципів універсального дизайну, гармонізації, дизайну інтер’єру та постійно підвищувати свій професійний рівень шляхом участі в архітектурно-дизайнерському конкурсному проєктуванні, науково-технічних конференціях, стажуваннях тощо.
РН18. Знати й розуміти особливості сучасних будівельних матеріалів і технологій та використовувати їх при прийнятті концептуальних, експериментальних прогностичних проєктних рішень щодо удосконалення структури предметно-просторового середовища, оздоблення екстер’єру та інтер’єру будівлі/споруди та елементів предметного наповнення міського простору.
Модуль 1. ДИЗАЙН АРХІТЕКТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНОЇ БУДІВЛІ (ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ АБО ЛАНДШАФТНИЙ ДИЗАЙН ЗА ВИБОРОМ).
Змістовий модуль 1. Дизайн архітектурного середовища багатофункціональної будівлі (дизайн інтер’єру або ландшафтний дизайн за вибором).
Тема1. Проведення передпроєктного аналізу.
Практичне заняття № 1-2.
Тема 2. Розроблення ескіз-ідеї (не менше від 2-3 -х варіантів) проєктованого об’єкта.
Практичне заняття № 3-8.
Тема 3. Розроблення та затвердження ескізу проєктованого об’єкта.
Практичне заняття № 9-17.
Тема 4. Графічне оформлення проєкту, складання пояснювальної записки, захист проєкту.
Практичне заняття № 18-21.
Модуль 2. НАУКОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОБ'ЄКТА ПРОЄКТУВАННЯ (ЗА ВИБОРОМ).
Змістовий модуль 2. Наукове дослідження об’єкта проєктування (за вибором).
Тема 5. Введення у методику наукових досліджень. Збір вихідних даних.
Практичне заняття № 22-30.
Тема 6. Робота над першим розділом наукового реферату та складання аналітичних схем:
Практичне заняття № 31-39.
Тема 7. Робота над другим розділом наукового реферату та складання аналітичних схем.
Практичне заняття № 40-48.
Тема 8. Робота над третім розділом наукового реферату та складання аналітичних схем.
Практичне заняття № 49-58.