Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Вибіркова |
Галузь знань | 19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Будівництво та цивільна інженерія |
Обсяг дисципліни | 4 кредити ECTS (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних години), практичні заняття (22 академічних години), курсовий проект |
Форма контролю | диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни
Формування системних знань та розуміння основ проектування та будівництва фундаментів, одержання навичок самостійної роботи при засвоєнні навчального матеріалу щодо новітніх методів проектування, влаштування фундаментів та їх основ для різних споруд, які влаштовують в різних гідрогеологічних та геологічних умовах, виборі основи, типу, конструкції і основних розмірів фундаментів і в спільному розрахунку основ та фундаментів як однієї з складових частин споруди.
Завдання навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна використовується для формування наступних компетентностей, визначених освітньою програмою:
- загальні компетентності:
здатність планувати свою діяльність працюючи автономно;
знання та розуміння предметної області та професійної діяльності;
навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
здатність самостійно оволодівати знаннями;
навички виконувати пошук, оброблення й аналіз інформації з різних усних, письмових та електронних джерел;
- фахові компетентності:
здатність створювати та використовувати технічну документацію;
здатність визначати й оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ і несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій;
знання сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.
Передумови для вивчення дисципліни.
Навчальна дисципліна «Основи і фундаменти» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітнього ступеня «бакалавр» має міждисциплінарні взаємозв’язки з навчальними дисциплінами: «Вища математика», «Фізика», «Хімія», «Інженерна графіка та основи автоматизованого проектування», «Теоретична механіка», «Опір матеріалів», «Будівельна механіка», «Інженерна геологія та механіка ґрунтів», «Інженерна геодезія», «Будівельне матеріалознавство», «Будівельні конструкції», «Архітектура будівель і споруд та основи будівельної справи», «Технологія будівельного виробництва», «Будівельна фізика» та ін.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни очікувані результати навчання згідно освітньої програми наступні:
- використовувати та розробляти технічну документацію на усіх стадіях життєвого циклу будівельної продукції.
- проектувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
- ефективно застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення при проєктуванні, зведенні будівель сучасних конструктивних систем, експлуатації будівельних об'єктів.
- забезпечувати надійну та безпечну експлуатацію будівельних конструкцій будівель, споруд та інженерних мереж.