Культурні розбіжності й порозуміння. «Ласкаво просимо!». Як підтримувати розмову. Запрошення: прийняття чи відхилення. Зустріч у кафе чи ресторані. Телефонні розмови. Підготовка до телефонної розмови. Як вести телефонні розмови. Як приймати і залишати телефонні повідомлення. Як попросити повторити і відповідати на прохання повторити. Як спілкуватись із секретарями. Повторне спілкування телефоном. Культурні розбіжності й порозуміння під час телефонних розмов. Як призначати зустріч. Як змінювати час та характер зустрічей. Завершення телефонної розмови. Проблеми, що виникають під час телефонних розмов та їх розв’язання. Розв’язання проблем за допомогою телефонних розмов. Скарги. Планування та початок презентації. Техніка презентації. Підготовка до презентації. Аудиторія. Структура презентації: вступ.
Хід презентації та враження від неї. Унаочнення та застосування засобів візуалізації: головні принципи. Усний супровід відеопрезентації. Опис змін. Центральна частина презентації. Як підтримувати увагу слухачів. Структура презентації: центральна частина. Перелік інформації. Об’єднуючі ідеї. Послідовність викладення матеріалу. Завершення презентації. Структура презентації: завершення. Узагальнення та завершення доповіді. Питання й дискусія. Дієва нарада Що таке дієва нарада? Головування на нараді. Визначення мети зустрічі, наради чи зібрання. Втручання у розмову. Структура прийняття рішень. Висловлення думки та запитування про думку іншого. Втручання у розмову та як із цим бути. Уточнення. Прохання надати пояснення. Відкладене рішення. Завершення зустрічі. Цілепокладання у переговорах. Типи перемовин. Підготовка до переговорів. Формулювання повістки перемовин. Позитивний результат переговорів. Успіх на переговорах та поступки. Прийняття та підтвердження результатів переговорів. Підсумок переговорів та подальші перспективи. Негативний результат переговорів. Типи переговорів. Залагодження конфліктів. Відмови. Завершення перемовин.
Перший рік, осінній семестр, 3 кредити (0 – 2) диференційований залік
Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:
- Сформовані раніше навички, здобуті знання та набуті комунікативні вміння на рівні В1. Передумовами для вивчення навчальної дисципліни «Ділова іноземна мова» є знання з таких дисциплін, як «Іноземна мова» та «Іноземна мова за професійним спрямуванням», з якими встановлені міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості
Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:
- 192МAОК3 Експлуатація та ремонт автомобільних доріг;
- 192МAОК4 Благоустрій вулично-дорожньої мережі;
- 192МAОК5 Організація та планування дорожнього будівництва;
- 192МAОК6 Технологія зведення земляного полотна;
- 192MAОК7 Технологія влаштування дорожнього одягу;
- 192MAОК8 Реконструкція автомобільних доріг.
Тема 1. Побудова ділових відносин.
Тема 2. Ділова культура і розваги.
Тема 3. Телефонні розмови.
Тема 4. Повторне спілкування телефоном.
Тема 5. Проблеми, що виникають під час телефонних розмов та їх розв’язання.
Тема 6. Планування та початок презентації.
Тема 7. Хід презентації та враження від неї.
Тема 8. Центральна частина презентації.
Тема 9. Завершення презентації.
Тема 10. Дієва нарада.
Тема 11. Втручання у розмову.
Тема 12. Уточнення.
Тема 13. Цілепокладання у переговорах.
Тема 14. Позитивний результат переговорів.
Тема 15. Негативний результат переговорів.
- Market Leader: Working Across Cultures by A. Pilbeam. Longman, 2010
- Sweeney, Simon. Communicating in Business. A short course for Business English Students: Cultural diversity and socializing, using the telephone, presentations, meetings and negotiations. Student’s Book. Third edition. Cambridge: Cambridge UP, 2005.
- Сухова А.В. Ділова англійська мова: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Переклад» і студентів економічних спеціальностей / А.В. Сухова – Харків : НТУ «ХПІ», 2016. – 76 с.
- Ashley A. A Handbook of Commercial Correspondence. London: Oxford, 2007
- Brieger N., Sweeny S. The Language of Business English. USA : Prentice Hall, 1994
- Ebert R., Griffin R. Business Essentials. USA: Prentice Hall, 2011
- Fisher R., Ury W. Getting to Yes: Negotiating Agreement without Giving in. London: Penguin, 1996.
- Fletcher J. Conducting Effective Interviews. London: Kogan Page Ltd, 1996.
- Murphy R. English Grammar in Use / Raymond Murphy. 4 th ed. Cambridge: Cambridge UP, 2012.
- Tullis G., Trappe T. New Insights into Business. Pearson Longman, 2007.
- Tullis G., Trappe T. Intelligent Business. Pearson Longman, 2005.
- Бадан А. А., Гончаренко Т. Є. Міжкультурна комунікація. Харків : НТУ «ХПИ», 2000.
- Бадан А.А., Царьова С.О. Англійська мова для спеціальностей: економіка та інформаційні технології: Навчально-методичний посібник. - Вінниця: Нова книга
- Царьова С. О. Ділова англійська мова: Презентації. Харків : ХДПУ, 2000.