Навчальний курс 1ММ1 Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземних мов та літератури

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

5 кредитів (150 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (12 академічних годин), практичні заняття (38 академічних години)

Форма контролю

диференційований залік

Вивчення дисципліни «Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземних мов та літератури» має на меті навчити здобувачів освіти розробляти і супроводжувати дистанційні курси з іноземної мови та літератури та сформувати такі компетентності:

Загальні компетентності:

– Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

– Здатність використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.

– Здатність планувати та управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати якість виконуваних робіт.

– Здатність розробляти та презентувати освітні проєкти, управляти ними та мотивувати виконавців на досягнення спільної мети.

Спеціальні компетентності:

– Здатність використовувати інновації у професійній діяльності.

– Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати потреби, перспективи та наявні ресурси для професійного розвитку впродовж життя.

– Здатність до моделювання змісту навчання, формування в учнів ключових компетентностей та здійснення інтегрованого навчання.

– Здатність до конструктивної та безпечної взаємодії з учасниками освітнього процесу.

– Здатність забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища.

– Здатність формувати в учнів культуру академічної доброчесності та дотримуватися її принципів у власній професійній діяльності.

– Здатність проєктувати безпечне освітнє середовище, освітні програми й індивідуальні освітні маршрути учнів з іноземної мови та зарубіжної літератури.

– Здатність здійснювати науково-педагогічне спілкування у філологічній галузі, планувати і проводити навчальні заняття та виховні заходи з іноземної мови та зарубіжної літератури у закладах середньої та вищої освіти, в тому числі за умов дистанційного та змішаного навчання.

– Здатність застосовувати при продукуванні текстів в усній та письмовій формах різностильові та різножанрові одиниці з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі.

– Здатність використовувати в професійній діяльності для організації успішної комунікації системні знання про основні періоди розвитку літератури, що вивчається, від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу та української літератури.

– Здатність володіти технологіями навчання іноземної мови і літератури, використовувати різноманітні методи і прийоми навчання іноземної мови та зарубіжної літератури в закладах середньої та вищої освіти, оцінювати їх ефективність і розробляти шляхи їх удосконалення.

– Здатність проєктувати форми та методи контролю якості освіти, здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу, обирати та розробляти ефективні види контрольно-вимірювальних матеріалів.

– Здатність використовувати цифрові технології з метою оптимізації процесу викладання філологічних дисциплін у закладах освіти, адаптувати цифровий контент до потреб здобувачів освіти, розробляти власні навчальні матеріали з використанням цифрових засобів, зокрема штучного інтелекту.

– Здатність проєктувати, планувати й реалізовувати освітній процес у мовних і немовних закладах освіти шляхом добору, аналізу й розробки власних навчальних і контрольних матеріалів з урахуванням сучасних теоретичних підходів та особливостей закладів освіти.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземних мов та літератури» є:

– Демонструвати вміння використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, обробки та обміну інформацією у професійній діяль-ності, презентації власних та спільних результатів, реалізації дистанційного та змішаного навчання тощо.

– Називати й описувати основні принципи, функції, сучасні форми та методи управ-ління освітньої діяльності, демонструвати вміння планувати й управляти освітньою діяльні-стю, забезпечувати та оцінювати її якість.

– Описувати методику розробки освітніх проєктів, пояснювати зміст та призначення їх етапів, аналізує спроможність управління процесом їх впровадження, прогнозувати очіку-вані результати.

– Визначати, аналізувати та характеризувати педагогічні інновації, демонструвати вміння їх практичного застосування у професійній діяльності.

– Демонструвати уміння класифікувати, упорядковувати і узагальнювати навчальний матеріал відповідно до умов навчального процесу, потреб формування ключових компетен-тностей та інтегрованого навчання.

– Демонструвати уміння забезпечувати конструктивну та безпечну взаємодію з учас-никами освітнього процесу.

– Знати та дотримуватися умов функціонування безпечного та інклюзивного освітньо-го середовища.

– Демонструвати дотримання культури академічної доброчесності у власній діяльності та демонструє вміння формувати її в учнів.

– Обирати методи і прийоми навчання іноземної мови і зарубіжної літератури і конт-ролю навчальних досягнень учнів відповідно до цілей і завдань освітнього процесу; оціню-вати навчальні матеріали та адаптувати їх до конкретного освітянського контексту, створю-вати навчально-методичне забезпечення для проведення занять з іноземної мови і зарубіж-ної літератури.

– Здійснювати міжкультурну комунікацію і долати міжкультурні бар’єри на основі знання особливостей, цінностей, властивих культурам країн мов, що вивчаються; знання основних відмінностей концептуальної і мовної картини світу носіїв англійської мови; знання світоглядних засад, ментальних особливостей та онтологічних характеристик укра-їнської культури.

– Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формуван-ня духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури.

– Демонструвати рівень загальнотеоретичної та професійної підготовки з іноземної мови і зарубіжної літератури та методики їх навчання, уміння збирати наукову інформацію з тематики дослідження, використовуючи різні джерела інформації, формулювати цілі та завдання і вибрати відповідні методи дослідження, зокрема й емпіричні; здійснювати само-стійний науковий пошук для оптимізації процесу навчання іноземної мови і зарубіжної лі-тератури в конкретному освітянському контексті.

– Уміти відбирати, адаптувати, розробляти й ефективно використовувати цифрові ре-сурси та засоби у процесі викладання філологічних дисциплін у різних закладах освіти.

– Уміти укладати навчальні програми, коригувати здійснювати й оцінювати викладан-ня іноземної мови в мовних і немовних закладах освіти з використанням сучасних освітніх технологій та відповідних засобів навчання й контролю.

Передумовою вивчення дисципліни «Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземної мови та літератури» є успішне проходження курсу дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти».

Змістовий модуль 1. ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ РОЗРОБКИ ТА СУПРОВОДУ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ.

Тема 1. Основи дистанційного навчання та принципи створення онлайн-курсів.

Тема 2. Технічна розробка та супровід дистанційних курсів.

Тема 3. Аналіз цільової аудиторії та постановка цілей навчання.

Тема 4. Розробка структури курсу (карта курсу).

Тема 5. Створення навчального контенту.

Тема 6. Інтерактив та оцінювання.

Тема 7. Робота в LMS (на прикладі Moodle).

Тема 8. Підтримка курсу та аналітика.

Тема 9. Презентація власного навчального модуля.

Змістовий модуль 2. РОЗРОБКА І СУПРОВІД ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ.

Тема 10. Особливості дистанційного навчання з іноземної мови: принципи та методи.

Тема 11. Розробка курсу з іноземної мови: структури, цілі та результати навчання.

Тема 12. Вибір контенту для дистанційного курсу з іноземної мови: адаптація матеріалів.

Тема 13. Створення мультимедійних матеріалів для курсу з іноземної мови.

Тема 14. Інтерактивні завдання та вправи для онлайн-курсу.

Тема 15. Розробка системи оцінювання в дистанційному курсі з іноземної мови.

Тема 16. Використання онлайн-платформ для взаємодії з учнями та супроводу курсу.

Тема 17. Презентація та обговорення розроблених курсів.

Змістовий модуль 3. РОЗРОБКА І СУПРОВІД ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.

Тема 18. Дистанційне навчання гуманітарних дисциплін: специфіка літератури.

Тема 19. Педагогічний дизайн дистанційного курсу з літератури.

Тема 20. Формування читацької компетентності в онлайн-середовищі.

Тема 21. Використання мультимедіа для вивчення літературних творів.

Тема 22. Розробка інтерактивних завдань з інтерпретації тексту.

Тема 23. Форумні дискусії та рефлексія як інструменти дистанційного курсу.

Тема 24. Оцінювання у дистанційному курсі з літератури.

Тема 25. Презентація навчального модуля з літератури.

Координатор РПНД