Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 24 Сфера обслуговування |
Спеціальність | 242 Туризм |
Освітня програма | Туризм |
Обсяг дисципліни | 3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (18 академічних годин), практичні заняття (18 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення дисципліни «Лідерство та ефективні комунікації» спрямоване на формування формування у здобувачів системи професійної компетентності (знань, прикладних вмінь та навичок) щодо використання принципів, типів, інструментів лідерства для забезпечення тривалого ділового партнерства, а також вивчення індивідуально-психологічних характеристик особистості, її мотивації та ставлення до різних складових трудового процесу, вертикальних і горизонтальних комунікацій та міжособових стосунків в контексті лідерства, тенденцій організаційного розвитку та реакцій на зміни, що дасть можливість ідентифікувати, розуміти та прогнозувати людську поведінку в процесі становлення та реалізації комунікативних процесів.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів компетентностей:
К08. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
К10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
К12. Навички міжособистісної взаємодії.
К13. Здатність планувати та управляти часом.
К14. Здатність працювати в команді та автономно.
К18. Здатність аналізувати діяльність суб’єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління.
К27. Здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Лідерство та ефективні комунікації» є:
ПР10. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна).
ПР12. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
ПР13. Встановлювати зв’язки з експертами туристичної та інших галузей.
ПР14. Проявляти повагу до індивідуального і культурного різноманіття.
ПР17. Управляти своїм навчанням з метою самореалізації в професійній туристичній сфері.
ПР24. Застосовувати технології адміністрування, лідерства та ефективних комунікацій в діяльності туристичного підприємства.
Оволодіння знаннями щодо вивчення дисципліни «Лідерство та ефективні комунікації» ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними дисциплінами: «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Філософія», «Організація туризму (Організаці туристичних подорожей)», «Фізичне виховання», «Економіка бізнесу», «Організація готельного господарства», «Організація ресторанного господарства», «Адміністрування бізнесу».
Тема 1. Лідерство і його структура. Особистісна ефективність.
Тема 2. Анатомія іміджу. Самопозиціонування.
Тема 3. Організаційні комунікації.
Тема 4. Структура міжособистісної комунікації.
Тема 5. Стратегія і тактика публічного виступу.
Тема 6. Колективна взаємодія й установка лідера.
Тема 7. Лідер і команда.
Тема 8. Реалізація стилів лідерства в організації.
Тема 9. Мотивація та розвиток співробітників. Розвиток команди.
Тема 10. Мистецтво проходження співбесіди. Трикутник найму і трикутник звільнення.