Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
А Освіта |
Спеціальність |
А4 Середня освіта (за предметними спеціальностями) |
Предметна спеціальність |
А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (не передбачено), семінарські заняття (40 годин) |
Форма контролю |
2 – диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Література історичної пам’яті» спрямоване на формування у здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти цілісного наукового бачення літератури як простору збереження, трансляції та осмислення колективної пам’яті про ключові історичні події та травматичні досвіди людства; виховати здатність до рефлексії над історичними травмами та відповідальності за їхнє осмислення в науковому, культурному й суспільному контекстах; розвиток здатності до системного критичного осмислення художніх текстів у культурному контексті, а також вироблення особистісних і професійних компетентностей, необхідних для проведення високоякісних наукових досліджень у галузі гуманітарних студій.
Завдання дисципліни полягають у здатності розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов таких компетентностей:
– Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви).
– Здатність поважати та цінувати власну національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; репрезентувати національну культурну ідентичність, творчо самовиражатися.
– Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
– Здатність використовувати в професійній діяльності для організації успішної комунікації системні знання історії та теорії літератури, еволюції напрямів, жанрів і стилів, а також знання про основних представників вітчизняної та зарубіжної літератури, художні явища, тенденції розвитку літературного процесу, формувати в здобувачів освіти моральні та ціннісні орієнтації, усвідомлення особистих відчуттів, почуттів та емоцій.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Література історичної пам’яті» є:
– Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
- Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.
- Володіти основами дослідницької та методологічної культури, керуватися принципами академічної доброчесності під час навчання, викладання та провадження наукової /творчої діяльності.
– Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Література історичної пам’яті» базується на вивченні таких дисциплін, як: «Теорія літератури та компаративістика», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти».
Тема 1. Літературна анатомія Першої світової: від універсального жаху до екзистенційного випробування.
Тема 2. Література Другої світової війни: травма, пам'ять і екзистенція.
Тема 3. Екзистенційні рефлексії: осмислення Другої світової війни у сучасному літературному дискурсі.
Тема 4. На межі пам'яті: Голокост і Голодомор у художньому дискурсі.
Тема 5. Кримськотатарська література як література пам’яті та боротьби.
Тема 6. Екзистенціальний горизонт російсько-української війни: художня герменевтика буттєвого досвіду в новітній українській літературі.