Навчальний курс А4М1ММ1 Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземних мов та літератури

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

А Освіта

Спеціальність

А4  Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Предметна спеціальність

А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

4 кредитів (120 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (не передбачено), практичні заняття (40 академічних години)

Форма контролю

диференційований залік

Вивчення дисципліни «Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземних мов та літератури» має на меті навчити здобувачів освіти розробляти і супроводжувати дистанційні курси з іноземної мови та літератури та сформувати такі компетентності:

Загальні компетентності:

– Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.

– Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності.

– Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.

Спеціальні компетентності:

– Здатність забезпечувати навчання іноземної мови, формувати в здобувачів освіти них ключові іншомовні компетентності, що відповідають їхньому освітньому рівню та освітнім потребам.

– Здатність комбінувати традиційні та інноваційні методи, технології і засоби навчання іноземної мови та зарубіжної літератури; добирати та використовувати ефективні навчальні матеріали; розробляти навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з іноземної мови та літератури у закладах освіти, розробляти та оновлювати програми навчальної дисципліни.

– Здатність забезпечувати суб’єкт-суб’єктну взаємодію в освітньому процесі, функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища, використовувати здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі, ураховувати психоемоційний стан здобувачів освіти.

– Здатність прогнозувати результати освітнього процесу та створювати оптимальне навчальне середовище, що сприяє досягненню освітніх цілей.

– Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти, здійснювати індивідуальний супровід їх.

– Здатність проєктувати форми та методи контролю якості освіти, здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання здобувачів освіти на засадах компетентнісного підходу, обирати та розробляти ефективні види контрольно-вимірювальних матеріалів, надавати рекомендації щодо покращення результатів навчання.

– Здатність адаптувати цифровий контент до потреб здобувачів освіти, розробляти особисто або спільно з іншими особами нові електронні освітні ресурси та впорядковувати їх.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземних мов та літератури» є:

 

– Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів.

– Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.

– Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.

– Володіти основами дослідницької та методологічної культури, керуватися принципами академічної доброчесності під час навчання, викладання та провадження наукової /творчої діяльності.

– Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали  з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми.

– Володіти основами ефективного планування й організації освітнього процесу, створення безпечного й комфортного освітнього середовища з огляду на індивідуально-психологічні особливості здобувачів освіти, їхні особливі освітні потреби, психоемоційний стан.

– Оцінювати результати навчання здобувачів освіти і здійснювати їх моніторинг, формувати ціннісні ставлення здобувачів освіти у процесі їхнього навчання, виховання та розвитку, дотримуватися академічної доброчесності під час оцінювання здобуття освіти та забезпечувати дотримання здобувачами освіти академічної доброчесності.

– Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.

– Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.

– Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.

– Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формування духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури, формувати навички етичної та соціально відповідальної поведінки.

– Уміти модифікувати, адаптувати, комбінувати, розробляти й ефективно використовувати цифрові ресурси та засоби у процесі викладання філологічних дисциплін у різних закладах освіти.

Передумовою вивчення дисципліни «Розробка та супровід дистанційних курсів з іноземної мови та літератури» є успішне проходження курсу дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти».

Змістовий модуль 1. ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ РОЗРОБКИ ТА СУПРОВОДУ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ.

Тема 1. Основи дистанційного навчання та принципи створення онлайн-курсів.

Тема 2. Технічна розробка та супровід дистанційних курсів.

Тема 3. Аналіз цільової аудиторії та постановка цілей навчання. Розробка структури курсу (карта курсу).

Тема 4. Створення навчального контенту. Інтерактив та оцінювання.

Тема 5. Робота в LMS (на прикладі Moodle). Підтримка курсу та аналітика.

Тема 6. Презентація власного навчального модуля.

Змістовий модуль 2. РОЗРОБКА І СУПРОВІД ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ.

Тема 7. Особливості дистанційного навчання з іноземної мови: принципи та методи.

Тема 8. Розробка курсу з іноземної мови: структури, цілі та результати навчання.

Тема 9. Вибір контенту для дистанційного курсу з іноземної мови: адаптація матеріалів.

Тема 10. Створення мультимедійних матеріалів для курсу з іноземної мови.

Тема 11. Інтерактивні завдання та вправи для онлайн-курсу.

Тема 12. Розробка системи оцінювання в дистанційному курсі з іноземної мови. Використання онлайн-платформ для взаємодії з учнями та супроводу курсу.

Тема 13. Презентація та обговорення розроблених курсів з іноземної мови.

Змістовий модуль 3. РОЗРОБКА І СУПРОВІД ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.

Тема 14. Дистанційне навчання гуманітарних дисциплін: специфіка літератури.

Тема 15. Педагогічний дизайн дистанційного курсу з літератури.

Тема 16. Формування читацької компетентності в онлайн-середовищі. Використання мультимедіа для вивчення літературних творів.

Тема 17. Розробка інтерактивних завдань з інтерпретації тексту.

Тема 18. Форумні дискусії та рефлексія як інструменти дистанційного курсу.

Тема 19. Оцінювання у дистанційному курсі з літератури.

Тема 20. Презентація навчального модуля з літератури.

Координатор РПНД