Навчальний курс А4М2ММ4 Лінгвокультурологія

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

А Освіта

Спеціальність

А4  Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Предметна спеціальність

А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (20 академічних годин), семінарські заняття (20 академічні години)

Форма контролю

2 – диференційований залік

Вивчення дисципліни  «Лінгвокультурологія» спрямоване на поглиблення знань з лінгвістичної культурології, розвиток умінь правильної інтерпретації комунікативної поведінки в різних лінгвокультурах, формування навичок культурного сприйняття і розвиток інтеркультурної комунікативної компетенції, що дозволяє здійснювати адекватну комунікативну діяльність в умовах міжкультурного спілкування.

Завдання дисципліни полягають у  здатності розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов таких компетентностей:

  • Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви).
  • Здатність поважати та цінувати власну національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; репрезентувати національну культурну ідентичність, творчо самовиражатися.
  • Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
  • Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення.
  • Здатність застосовувати при продукуванні текстів в усній та письмовій формах різностильові та різножанрові одиниці з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі, усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Лінгвокультурологія» є:

  • Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.
  • Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формування духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури, формувати навички етичної та соціально відповідальної поведінки.

Оволодіння курсом «Лінгвокультурологія» спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення  інших дотичних навчальних дисциплін, зокрема: «Теорія мови та лінгвопрагматичні студії», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», з якими встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.

Тема 1. Лінгвокультурологія як наука.

Тема 2. Теоретичне підґрунтя лінгвокультурології.

Тема 3. Мова та культура. Національно-культурна детермінованість мовної поведінки.

Тема 4. Етнокультурний дискурс.

Тема 5. Лінгвокультурологійний аналіз мовних явищ.

Тема 6. Комунікація та її основні форми. Вербальний канал комунікації.

Тема 7. Комунікативна поведінка.

Тема 8. Стереотипи та прецедентні феномени як лінгвокультурні явища в контексті сучасних досліджень.

Тема 9. Синергія мови, культури і мовної особистості.

Тема 10. Проблеми та перспективи міжкультурного співробітництва в XXI столітті.

Координатор РПНД