Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
А Освіта |
Спеціальність |
А4 Середня освіта (за предметними спеціальностями) |
Предметна спеціальність |
А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
5 кредитів (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (26 академічних годин), практичні заняття (26 академічних годин) |
Форма контролю |
екзамен |
Вивчення дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент» спрямоване на формування професійно-компетентного, конкурентоспроможного магістра-педагога, здатного до ефективної навчально-виховної, науково-дослідної та управлінської діяльності в закладах освіти, а також до постійного самовдосконалення та професійного зростання шляхом засвоєння системи знань про вікові особливості здобувачів освіти, закономірності їхнього психічного розвитку, а також про ефективні методи діагностики та корекції навчальних труднощів.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у здобувачів інтегральної компетентності, що полягає у здатності розв’язувати складні завдання та проблеми в галузі освіти, які передбачають впровадження інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризуються невизначеністю умов, а також загальних і спеціальних компетентностей:
ЗК 3. Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування інших до досягнення спільної мети.
ЗК 4. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина.
ЗК 5. Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви).
ЗК 8. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
СК 3. Здатність забезпечувати суб’єкт-суб’єктну взаємодію в освітньому процесі, функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища, використовувати здоров’язбережувальні технології в освітньому процесі, ураховувати психоемоційний стан здобувачів освіти.
СК 5. Здатність організовувати процес навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти, здійснювати індивідуальний супровід їх.
СК 11. Здатність використовувати досягнення сучасної вітчизняної, зарубіжної педагогічної та психологічної науки для організації професійно-практичної, науково-дослідницької діяльності, самоосвіти та професійного розвитку.
СК 12. Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент» є:
ПР 8. Володіти основами ефективного планування й організації освітнього процесу, створення безпечного й комфортного освітнього середовища з огляду на індивідуально-психологічні особливості здобувачів освіти, їхні особливі освітні потреби, психоемоційний стан.
ПР 10. Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук.
ПР 11. Управляти навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують стратегічних підходів, інтегрувати інновації у власну педагогічну практику, адаптувати їх до різних умов освітнього процесу та типів закладів освіти.
ПР 12. Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.
ПР 13. Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент» базується на дисциплінах, що формують основу підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня
Тема 1. Сучасні освітні парадигми: від теорії до практики в середній школі.
Тема 2. Психологія розвитку особистості учня в підлітковому та юнацькому віці.
Тема 3. Індивідуалізація та диференціація навчання: психолого-педагогічний підхід.
Тема 4. Професійна комунікація вчителя як засіб педагогічного впливу.
Тема 5. Конфлікти в закладах освіти та медіація.
Тема 6. Педагогіка міжкультурного спілкування.
Тема 7. Психолого-педагогічні основи навчання у вищій школі.
Тема 8. Комунікативна компетентність викладача вищої школи.
Тема 9. Особливості психолого-педагогічного супроводу студентів у ЗВО.
Тема 10. Теорії лідерства в освіті: від авторитарного до трансформаційного.
Тема 11. Стратегічне управління освітнім закладом.
Тема 12. Фінансово-економічні та правові основи діяльності закладів освіти.
Тема 13. Управління персоналом в освітній організації: психологічний аспект.