Навчальний курс А4МОК2 Теорія мови та лінгвопрагматичні студії

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

А Освіта

Спеціальність

А4  Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Предметна спеціальність

А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічні години)

Форма контролю

1 – екзамен

Вивчення дисципліни  «Теорія мови та лінгвопрагматичні студії» спрямоване на розширення і поглиблення знань студентів щодо основних загальнолінгвістичних проблем, сформувати цілісні уявлення про лінгвальну діяльність, мову й мовлення. Завдання курсу – ознайомити з предметом, завданнями й значенням мовознавства, його місцем у системі наук; сформувати уявлення про природу мови, її сутність і функції, структурно-системну організацію, соціальну зумовленість розвитку й функціонування, закономірності історичного розвитку, методи й прийоми наукового дослідження мови.

Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів  ІК, що полягає у  здатності розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов та загальних компетентностей:

ЗК 6. Здатність поважати та цінувати власну національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; репрезентувати національну культурну ідентичність, творчо самовиражатися.

ЗК 7. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.

ЗК 8. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):

СК 7. Здатність планувати та організовувати наукове дослідження, творчий проєкт, обґрунтовувати, узагальнювати, оформляти згідно із сучасними вимогами та презентувати їхні результати, послуговуючись відповідним методологічним інструментарієм, та дотримуватися вимог академічної доброчесності.

СК 8 Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення.

СК 9. Здатність застосовувати при продукуванні текстів в усній та письмовій формах різностильові та різножанрові одиниці з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі, усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Теорія мови та лінгвопрагматичні студії» є:

ПРН 1 Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному  міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів.

ПРН 5 Використовувати наукову, довідкову, методичну літературу рідною та іноземною  мовами, сучасні методи обробки інформації для здійснення педагогічних досліджень в галузі  професійної діяльності, критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел.

ПРН 12 Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати  здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.

ПРН 14 Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для  формування духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури, формувати навички етичної та соціально відповідальної поведінки.

Оволодіння курсом «Теорія мови та лінгвопрагматичні студії» спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення  інших дотичних навчальних дисциплін підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, з яким встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.

Тема 1. Вступ. Мовознавство як наука.

Тема 2. Природа і суть мови.

Тема 3. Проблема походження мови. Мова як історично змінюване явище.

Тема 4. Мова як знакова система особливого виду.

Тема 5. Структура й система мови.

Тема 6. Узаємозв’язок мови і мислення.

Тема 7. Лінгвістична прагматика як наука.

Тема 8. Прагматичні характеристики тексту й дискурсу.

Координатор КоординаторРПНД