Навчальний курс УВМ1 Сучасні освітні технології у вищій школі

Мета навчальної дисципліни – сформувати у студентів: уявлення про закономірності навчального процесу у вищій школі; систематизовані теоретичні знання про сучасні освітні технології та методику їх використання у закладах вищої освіти, здатність проєктувати освітній процес, готовність організовувати та проводити заняття на високому науково-методичному рівні.

1 курс, 2 семестр, Залік

Передумови для навчання

Попередньо опановані дисципліни гуманітарного циклу: «Історія України», «Історія української культури», «Українська мова за професійним спрямуванням», «Філософія», «Психологія», «Педагогіка», «Педагогіка вищої школи».


Тема 1. Педагогічні технології як наука і навчальна дисципліна. Інноваційна діяльність педагога.

Тема 2. Форми й методи навчання у вищій школі. Види та прийоми активізації навчального процесу.

Тема 3. Технології традиційного та проблемного навчання.

Тема 4. Технології особистісно-орієнтованого та розвивального навчання у вищій школі.

Тема 5. Технології дослідницького (евристичного) навчання у вищій школі.

Тема 6. Імітаційні технології навчання.

Тема 7. Технологія розвитку критичного мислення.

Тема 8. Модульні технології як відкриті системи навчання.

Тема 9. Технології інформаційного та програмованого навчання.

Тема 10. Технології дистанційного навчання у вищій школі.

  1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія : Підручник. Київ : Либідь, 2018. 518 с.
  2. Бондар В.І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів. Київ: "Вересень". 2016. 129 с.
  3. Васянович Г.П. Педагогіка вищої школи. Навч.-метод. посіб. Львів, 2016. 370 с.
  4. Васянович Г. П. Педагогічна етика : Навч. посіб. Київ : «Академвидав», 2011. 248 с.
  5. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Метод. посіб. для студ. магістратури. Київ: Центр навч. л-ри, 2013. 316 с.
  6. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи. Метод. посіб. для студ. магістратури. Київ: Центр навч. л-ри, 2015. 396 с.
  7. Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. Донецьк, 2018. 416 с.
  8. Городиська В., Пантюк М., Міляєва В. Педагогіка та психологія вищої школи : тексти лекцій. Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ, 2017. 307 с.
  9. Гусак П.М. Технологія засвоєння студентами дидактичної теорії: Монографія. Луцьк : Видавництво ВДУ, 2016. 115с.
  10. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : Навч. посіб. [2-е видання, доповнене]. Київ : «Академвидав», 2012. 352 с.
  11. Закон України "Про вищу освіту" // Голос України. 2014. 6 серпня. – Режим доступу: http : //zakon4. rada. gov.ua/laws/show/1556-vii
  12. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладач Н. П. Наволокова. – Харків : Вид. группа «Основа», 2009. 176 с. (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).
  13. Казак І. О. Теорія і методика викладання в вищій школі. Конспект лекцій з навчальної дисципліни [Електронний ресурс] : навч. посіб. для підготовки докторів філософії очної форми навчання. Київ : КПІ імені Ігоря Сікорського, 2018. – 116 с.
  14. Калашнікова Л. М., Жерновникова О.А. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях. Навчальний посібник. Харків, 2016. 260 с.
  15. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. Київ: Знання, 2015. 486 с.
  16. Мартинець Л.А. Педагогіка вищої школи : опорний конспект лекцій. Вінниця : ДонНУ, імені Василя Стуса, 2019. 40 с.
  17. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. Київ: Центр навч. л-ри, 2019. 472 с.
  18. Педагогіка вищої школи [Електронний ресурс] : підручник / В. П. Головенкін ; Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського. 2-ге вид., переробл. і доповн. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 290 с.
  19. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. / за ред. З.Н.Курлянд. Київ : Знання, 2015. 399 с.
  20. Салов В.О. Основи педагогіки вищої школи : навч. посіб. для студ. гірн. спец. вищ. навч. закл. Донецьк : НГУ, 2018. 170 с.
  21. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Навч. посіб. Київ : Вища школа, 2015. 239 с.
  22. Теслюк В. М. Основи педагогічної майстерності : Навчальний. Київ : ДАККіМ, 2020. 244 с.
  23. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. Київ: Академвидав, 2016. 352 с.

Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і практичних занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.

Підготовка до практичних занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу. Розв’язання практичних завдань повинно демонструвати ознаки самостійності виконання здобувачем такої роботи, відсутність ознак повторюваності та плагіату.

Присутність здобувачів вищої освіти на практичних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливою також є їхня участь в обговоренні всіх питань теми. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, чемно ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни.

Координатор Syllabus